هزینه و قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواریها مقداری گیج کننده است. قیمتی که در آلبومها برای هر نوع کاغذ دیواری قید شده است برای یک رول از کاغذدیواری است. در حالی که رولهای کاغذدیواریها برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید میشوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینهها میشود؛ اما این کار دلیل دارد.
فروش کاغذ دیواریها در رولهای دو برابر و سه برابر، میتواند متراژ بیشتری کاغذ دیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای 10 متر در 53 سانتیمتر کاغذ دیواری است.
![[عکس: 2387991_931.jpg]](https://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1399/4/15/2387991_931.jpg)
رولهای کاغذ دیواری دارای عرضهای مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آنها دارای عرض ۵۲ سانتیمتر (۲۰٫۵ اینچ) است در حالی که رول کاغذ دیواریهای آمریکایی عرض ۶۸٫۵ سانتیمتر (۲۷ اینچ) دارد. یعنی مسلما شما میتوانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید.
مورد دیگری که روی قیمت کاغذدیواری تاثیر میگذارد؛ طرحی است که انتخاب میکنید. به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذدیواری وجود دارد: طرحهای مستقیم و صاف و طرحهای منحنی شکل.
طرحهای مستقیم و صاف مانند طرحهای راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرحهای منحنی شکل نیز مانند طرحهای گلدار و هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درزها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درزها به طوری که دنباله طرحها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذدیواری دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.
از این رو باید حتما دیوارهای اتاق را با دقت اندازهگیری کنید و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجرهها را فراموش نکنید. حتی توصیه میشود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کرده و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه میکنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازهگیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذدیواری، بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.