ایران رمان

نسخه‌ی کامل: خواص درمانی بابونه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گیاهی است کوچک و پر پشت که در چمن زارها و زمینهای غیر زراعتی و نقاط دیگر می روید برگهای آن جوچک و متناوب و نا منظم و پوشیده از کرک می باشد و گلهای آن را باید در سایه خشک کرد تا خواص آن را ازبین نرود.

خواص درمانی: بابونه گیاهی مقوی نیرو بخش تب بر کرم کش ضد درد و تشنج است و به همین دلیلد دم کرده آن در بیماریهای معده و سو هضم بسیار مصرف می گردد و به آن کلید معده می گویند.
بابونه گیاهی است با اثر تسکین دهنده و منظم کننده فعالیت جهاز هاضمه و همچنین برای رفع و تسکین دردهای دندان و دردهای موضعی موثر و مفید است. ضماد گل بابونه را برای دردهای سیاتیکی کمر درد و سر درد و میگرن به کار می برند دم کرده ده تا بیست گرم گل بابونه در یک لیتر آن برای کسانی که دچار کندی عمل روده ها یبوست سو هضم عفونتهای دردناک و یا اختلال در قاعدگی شده اند مفید است. روغن بابونه برای تسکین دردهای رماتیسم و دردهای عصبی مورد استفاده قرار می گیرد طریقه استفاده از روغن بابونه با این ترتیب است که هنگامی که درد شروع می شود با آن دست خود را آغشته کنید و مجکم محل درد را مالش دهید فورا درد ساکت می شود همچنین دم کرده گل بابونه به شکل کمپرس برای شستشوی چشم استعمال می شود.