ایران رمان

نسخه‌ی کامل: خواص درمانی آویشن شیرازی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گیاهی است کوهستانی با گلهای آبی خوش رنگ که در مناطق مرتفع و خوش آب و هوا می روید و بسیار معطر است.

خواص درمانی: اویشن دشمن سم است و خواص طبی درمانی آن این است که ضد درد و تشنج است, هوش و قوه ادراک را زیاد می کند و در درمان نارسای کبد موثر است خون را به جریان می اندازد و اعضای جنسی و تناسلی را در بدن تحریک و تقویت می کند. جوشانده غلیظ آن برای شستشوی سر بسیار مفید است و از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت پیاز مو می شود.
آویشن در درمان عفونتهای ریوی , زکام, تب , انژین, دل درد, ضعف مفرط, سیاه سرفه, دردهای معده, ضد نفخ, رفع تشویش , اخلاط خونی , درد مفاصل , کوفتگی عضلات, رقیق کردن خون, نقرس تنگی نفس, سیاتیک بسیار مفید می باشد. نوشیدن شربت اویشن بطور روزانه چهار تا پنج بار در درمان ناراحتی های قاعدگی و ترشحات سفید خانمها بسیار مفید و موثر است.
کسانیکه روماتیسم دارند باید در درون وان حمان بنشینند و مقدار دو گرم اسانس آویشن شیرازی و سیصد و پنجاه گرم جوش شیرین و چهل گرم اسانس آویشن کوهی را با هم مخلوط کرده و در الکل حل کنند و سپس آنرا در آب بریزند و خود را با آن شستشو دهند و سپس به استراحت بپردازند. خاصیت اویشن بیشتر به خاطر تیمول آن است که ضد عفونی کننده ضد کرم و ضد قارچ است و برای ضد عفونی کردن گیاهان بسیار مفید است.
توجه: مصرف بیش از حد آویشن ممکن است کلیه را تحریک نماید و باعث بروز آلبومین و ایجاد سرگیجه و ضعف قلب شود.