ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مسی: من و رونالدو هیچ وقت رقابتی با هم نداشتیم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
لیونل مسی بعد از فصل پرفشار ی که پشت سر گذاشت، این بار همراه تیم ملی کشورش در رقابتهای کوپا آمه ریکا قرار دارد و می خواهد پس از سالها تیم ملی کشورش را به قهرمانی در این رقابتها برساند.


رقابت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در سالهای اخیر باعث شده تا وقتی پای رقابتهای باشگاهی نیز در میان نیست، خبرنگاران از مسی در باره این رقابت سوال کنند. این دو بازیکن 7 توپ طلای فوتبال جهان را به خود اختصاص داده اند.


لیونل مسی در گفتوگو با رسانههای آرژانتینی در باره این رقابت کند: من و رونالدو هیچ رقابتی با هم نداریم. این چیزی است که فقط رسانهها آن را اختراع کردند و به آن دامن میزنند. من و رونالدو تنها سعی میکنیم برای تیممان مفید باشیم. هیچ وقت من و او با هم رقابتی نداشتیم.


لیونل مسی در نوجوانی در حالی که پیشنهاد پیوستن به آرسنال را داشت به بارسلونا پیوست و در این تیم تبدیل به بازیکن بزرگی شد که خیلی ها او را با مارادونا مقایسه میکنند.


او درباره رفتن به بارسلونا گفت: سخت است بگویم که اگر به آرسنال میرفتم شرایطم چه میشد. قطعا شرایط درسی من اگر به آرسنال میرفتم فرق میکرد و انسان متفاوتی نسبت به آنچه در اسپانیا هستم، میشدم ولی این را نیز باید در نظر گرفت که لیگ برتر حساسیت زیادی دارد و لیگ رقابتیتر است. از طرفی این را به خوبی میدانم که هر چه دارم از بارسلونا دارم. وقتی هیچ تیمی به من پیشنهاد نمیداد، این بارسلونا بود که همه چیز را در اختیار من قرار داد و من به این تیم پیوستم. هیچ وقت به این فکر نکردم که در تیمی دیگر بازی کنم و تا زمانی که مسئولان بارسلونا بخواهند در این تیم بازی میکنم.


لیونل مسی این فصل در 57 بازی با بارسلونا موفق شد 58 گل به ثمر برساند و تیمش را به 3 عنوان قهرمانی برساند. اوج شاهکار این بازی به نیمهنهایی لیگ قهرمانان برابر بایرنمونیخ بر میگردد که به زیبایی بوآتنگ را از سر راه برداشت و دروازه بایرن را باز کرد.


او در پایان در باره نمایش زیبای خود در این فصل گفت: هر وقت گل میزنم تمام بازیکنان بارسا به سرعت نزد من میآیند و تبریک میگویند. حقیقت این است که بدون حضور بازیکنانی که در تیم داریم، نمیتوانیم این نمایش را داشته باشم. شما همیشه باید به این فکر کنید که گلزنی کنید ولی در عین حال همه چیز در فوتبال گلزنی نیست. مثلا لوئیس سوآرس در ابتدای فصل گلهای زیادی به ثمر نرساند ولی تلاش زیادی کرد و توانست خود را به این سطح برساند.


آرژانتین در اولین دیدار خود در کوپا آمه ریکا برابر پاراگوئه به میدان خواهد رفت.