ایران رمان

نسخه‌ی کامل: احمدی نژاد: برخی استخدام‌ ها تحمیل می‌ شود
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رییس‌جمهور پس از دیدار با مردم شهر ری در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف و نتایج ملاقات‌های مردمی پرداخت و گفت: سفرهای استانی و ملاقات‌های مردمی مطالبه‌ای است برای کاهش بروکراسی اداری و کاهش فاصله بین دولت و مردم.
به گزارش سه نسل، محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه این امر سرعت در تصمیم‌گیری‌ها و انجام کارهای کلان را افزایش می‌دهد، افزود: مراجعات مردمی دارای دو قسمت است که قسمتی از آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و به صورت سریع کارها انجام می شود و بخشی از آن نیز مربوط به منابع مالی و همچنین سیستم بانکی است که قسمتی از کار را کند می‌کند.

البته این امر دلایل مختلفی دارد و ما سعی کرده‌ایم بخشی از آن را اصلاح کنیم و بخشی از آن نیز خارج از اراده دولت است. احمدی‌نژاد اظهار کرد: عزم دولت کاهش روند بروکراسی، ساده‌سازی سیستم اداری و آسان کردن خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در پاسخ به این سوال که مشاهده می‌شود برخی از ادارات دستوراتی را که برای حل مشکلات مردم صادر شده است پیگیری نمی‌کنند و به آن توجهی نمی‌کنند. آیا در دولت کمیته‌ای است که این مسائل را رسیدگی کند؟ گفت: در این ارتباط دائم گزارش‌گیری می‌شود، تذکر داده می‌شود و در برخی از موارد نیز برخورد می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به حجم انبوهی از قوانین در کشور خاطرنشان کرد: بعضا این قوانین و مقررات با یک ایده اولیه جامع تنظیم نشده و جزئی‌نگری در آن صورت گرفته و بعضا این قوانین با یکدیگر تضاد دارند. احمدی‌نژاد با بیان اینکه مناسب است قوانین و مقررات را براساس یک ایده جامع اولیه بازنگری کنیم، یادآور شد: این کار را دولت در حوزه مربوط به خود آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این قوانین را مدون کنیم.

قرار است اطلاع‌رسانی در این زمینه شود و در این پایگاه قوانین یک موضوع کنار هم قرار بگیرند و هرکس در هر زمینه‌‌کاری داشته باشد، با مراجعه به این سایت ببیند که چه قانونی در این زمینه وجود دارد و در واقع زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مردم از حقوق خود آگاه شوند.

وی همچنین گفت: در ساختار اداری‌مان بعضا شاهد جزئی‌نگری هستیم مثلا در برخی از جاها برخی از استخدام‌ها به دولت تحمیل می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که مدیریت نیروی انسانی سخت شود و برنامه‌ریزی انجام شده دچار خدشه شود.

رییس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت برای کاهش ساختار بروکراسی اداری به ادغام چهار وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این اقدام در جهت اصلاح ساختار صورت گرفت و خوشبختانه در خدمت‌رسانی به مردم نیز آنچنان خللی ایجاد نشد.احمدی‌نژاد با اشاره به مشکلات مراجعه‌کنندگان گفت: برخی از مشکلات مراجعه‌کنندگان مربوط به حوزه شکایت است مثلا در جایی حقشان ضایع شده و این موضوع باعث شده که دچار مشکل شوند یا بعضا کارشان انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: چون ساختار کشور ما بر اساس عدالت کامل نیست و کارگزاران آن در عدالت کامل نیستند و بعضا تخصص در حد اعلا نیست مشکلات ایجاد می‌شود و بنابراین وقت دولت به دو بخش توجه و رسیدگی به مسائل کلان و بخشی از آن نیز به دیدار با مردم و رسیدگی به مشکلات افراد اختصاص می‌یابد.

ایسنا
ممنون...