ایران رمان

نسخه‌ی کامل: برای داشتن پوستی سالم چه چیزی باید بخورید؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: 388144_296173787072409_161518633871259_1...00x200.jpg]برای داشتن پوستی زیبا و سالم به شما توصیه می‌کنیم که یک مسیر مشخص را دنبال کنید و به سبک و شیوه خود غذا بخورید. پوست شما نیز از شما تشکر خواهد کرد.
بار دیگری که خواستید از کسی که پوست روشنی دارد سوال کنید که چه کرمی مصرف می‌کند، بهتر است از او بپرسید که چه چیزی می‌خورد؟
بنا به یک تحقیق علمی؛ هر چه قدر غذایی که می‌خورید سالم‌تر باشد، پوست شما باشکوه‌‌تر جلوه خواهد کرد.بر اساس همین تحقیق خوردن غذاهای سالم در از بین بردن سموم بسیار موثرند. به سلول‌های پوست نشاط می‌بخشند، ارگان‌ها و بافت‌های بدن را تقویت کرده و از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند.
اگر چه اسیدهای چرب که در ماهی یافت می‌شود برای سلامت سلول‌های پوستی مفید است، اما بدن نیازمند غذاهای تمیزکننده‌ای همچون چغندر جهت کمک به کبد برای هضم آن‌هاست. برخی از مواد مغذی گیاهی که در غذاهایی نظیر گوجه‌فرنگی وجود دارد، زمانی که با آوکادو که سرشار از روغن‌های مغذی است ترکیب می شود یک فرمول ضدپیری در اختیار بدن قرار می دهد.
خوردن غذاهای سالم همچنین می‌تواند احساس خوشحالی بیش‌تری به ما منتقل کند. تحقیقات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌های روغنی احساس افسردگی را برطرف می‌کند و همچنین آمینو اسید بادام هندی با افزایش سطح هورمون‌های سرتونین (serotonin) به دریافت احساس خوب کمک می کند.
چه کاری انجام می‌دهید و چه کاری انجام نمی‌دهید؟
سلامت پوست تقریباً با چیزی که نمی خورید تناسب دارد. غذاهای با شاخص گلیسامیک بالا (glycaemic) مانند شکر، آرد و بیسکوییت باعث افزایش آکنه و التهاب در پوست بدن می شود و حتی می‌تواند به پیری زودرس منجر شود. تحقیق صورت گرفته نشان می‌دهد که خانم‌هایی که غذاهای با glycaemic بالا مصرف کرده‌اند تقریباً دو برابر بیش‌تر دچار التهاب پوستی بوده‌اند.آخرین تحقیقی که مراکز رژیم غذایی‌ توصیه می‌کنند، این است که دخالت انسان در آن به حداقل رسیده باشد. مانند غذاهای طبیعی و غیرکنسروی، همچنین معتقد است که روغن‌های تصفیه شده مثل مارگارین نیز به اندازه دیگر غذاهای تصفیه‌شده مضر است. آب انگور قرمز و شکلات تلخ هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که محافظ پوست می باشند اما از آن‌جا که حاوی مقدار زیادی شکر و انرژی هم هستند لذا باید در مصرف آن‌ها متعادل بود.
پوست شما گرسنه برای چه چیزی است؟
در حالی که غذاهای خاص را بهتر است در مقادیر کم‌‌تر مصرف کنید، اما غذاهای دیگری وجود دارند که پوست شما نمی‌تواند به مقدار کافی از مزیت آن‌ها برخوردار شود در زیر به چند نمونه اشاره می‌شود.
غذاهای آبکی: یکی از بهترین راه‌های نرم، مرطوب و انعطاف‌پذیر نگه داشتن پوست، مصرف غذاهای آبکی است. لذا به مقدار زیاد بنوشید و غذاهای آبکی نظیر سوپ را زیاد مصرف کنید.
غذاهای بوته‌ای: غذاهای بوته‌ای مثل توت‌فرنگی، شاه‌توت حاوی بالاترین مقدار آنتی‌اکسیدان می‌باشند. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی با اثر محافظتی هستند که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند. آن‌ها مانع صدمه زدن رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم می شوند بنابراین از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.
از دیگر میوه‌های با آنتی‌اکسیدان بالا می‌توان آلو، توت و… کنگر فرنگی، کلم بروکسل، اسفناج، براکلی، چغندر و آوکادو اشاره کرد.
جلبک دریایی: منبع عالی از مواد معدنی هستند که نه تنها برای انعطاف‌پذیری پوست، ترک اعتیاد و رطوبت پوست ضروری هستند بلکه سرشار از ید می‌باشند که برای سلامت کار تیروئید ضروری است.
ماست: ماست (حاوی باکتری‌های خوب) نه تنها سرشار از ویتامین A (که برای بازسازی سلول‌های پوست ضروری هستند) بلکه شامل نوعی باکتری است که برای ایمنی، سیستم گوارش و سلامت پوست اهمیت اساسی دارد.
ارزن و جو دوسر: هر دو مملو از سیلیس معدنی هستند که باعث تقویت مو، پوست و ناخن می‌شود. همچنین هر دو منبع خوبی از غذاهایی هستند که انرژی کمی را آزاد می‌کنند.
غذاهای سبز: مثل گندم و جو حاوی مقدار بالایی از مواد مغذی برای پوست هستند.
غذاهای سبز شامل خانواده جلبک‌ها، برگ‌ها و گیاهان غلات و بنشن هستند. آن ها سرشار از مقدار زیادی کلروفیل، ویتامین ها،‌ مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی هستند.
سیر: هر چیزی از خانواده آلیوم (allium) مثل سیر، پیاز، تره فرنگی، پیازچه، تره و موسیر می‌توانند در از بین بردن سموم و مواد سرطان زا مفید باشند.
تخم‌ مرغ: تخم مرغ‌ها سرشار از پروتئین هستند و زرده تخم مرغ نیز سرشار از ویتامین E می‌باشد.
واای مرسیmara