ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
94/4/12

آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینم ا از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد، می شود با کمترین مبلغ کتابی خرید و دنیایی در ذهن ساخت، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب ، تماشای فیلم ، رفتن به یک گالری یا نگارخانه هوایتان را عوض می کند. ما در اینجا راهنماییتان می کنیم .

اکران

«اشکان و انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» ساخته ی شهرام مکری پس از نه سال از توقیف در آمده است و این روزها در گروه (هنر و تجربه) در حال اکران است، فیلم با وجود اینکه تقزیبا یک دهه در توقیف بوده تر و تازه است و البته دیدنی، فیلمی پست مدرن با تداخل زمانی که داستانش را در فرمی کمتر دیده شده ارائه می کند، اگر سینم ای تارانتینو و جیم جار موش را می پسندید، تماشای فیلم مکری را از دست ندهید.هجو اندیشی این کارگردان بر روی کل فیلم سایه ی پر رنگی انداخته و فیلم را دیدنی کرده است .

[عکس: 575280_823.jpg]


کیوسک

مهرنامه ی جدید منتشر شده است؛ با تصویری از مارکس بر روی جلد، در این شماره مهرنامه دو پرونده ی خواندنی دارد: یکی در رابطه با صمد بهرنگی که آثار او را از دیدگاه ادبی و سیاسی بررسی کرده است، با تیتر جالب توجه «چه گوارا برای بچه ها»، پرونده ی خواندنی دیگر در رابطه با جنبش "پورشه سواران" و نسبت آن با سرمایه داران است که با توجه به تیتر بودن پورشه، با حوال و هوای این روزها جور در می آید ،مصاحبه با احمدرضا کریمی هم بندی دکتر شریعتی از دیگر خواندنی های این شماره ی «مهرنامه» است.


کتاب

«من منچستریونایتد را دوست دارم» نام رمانی است نوشته ی: مهدی یزدانی خرم، دبیر بخش ادبی مهرنامه و سردبیر ماهنامه ی تجربه، روزنامه نگار و منتقد ادبی در رمان تاریخی اش، با تمرکز بر پرسوناژها روایت را دست به دست می کند و دو مقوله ی "تاریخ و خشونت" را واکاوی می کند ،اگر علاقه مند به تاریخ معاصر هستید، رمان خوراک خوبی برای شما فراهم می کند و ذهنتان را ورز می دهد فقط کمی باید با سیاهی و خشونت کار کنار بیایید و البته تداخل زمانی که در فرم کار وجود دارد کمی خلاف عادت است.

[عکس: 575281_368.jpg]


آلبوم

"مثل مجسمه" نام آلبوم جدید «مهدی یراحی» خواننده ی جوان موسیقی پاپ کشورمان است، که کم کم موفق شده جای خودش را در میان مخاطبین باز کند،آلبوم نام های وسوسه کننده ی زیادی دارد ؛روزبه بمانی و سروش دادخواه در ترانه سرایان و کوشان حداد و هومن نامداری در تنظیم کنندگان ، آلبومی با این همه اسم مطمئنا نباید آلبوم ضعیفی باشد .

[عکس: 575282_672.jpg]


تلویزیون

«پلیس بورلی هیلز» به کارگردانی مارتین برست محصول 1984 است که بازیگرانی چون: ادی مورفی ، در آن ایفای نقش می کنند، فیلم در ژانر فیلمهای ماجرایی قرار می گیرد ؛قاچاق و اسلحه و.. اگر علاقه مند به این گونه ی سینم ا هستید، جمعه ساعت 11 شبکه ی 3 را از دست ندهید ،اگر هم حوصله ی تماشای فیلم ندارید، دست صداوسیما برخلاف دیگر ایام سال در ماه رمضان پراست؛ سریال ؛ از پایتخت تا دردسر های عظیم ،تاک شو از ماه عسل تا دعوت با اجرای واد رضویان و همچنین شبکه ی نسیم و خندوانه اش ،جمعه شب هم می توانید نبرد والیبالیست ها را تماشا کنید شاید آمریکایی ها برای ما هم که شده لهستان را شکست دادند، کسی چه می داند!

[عکس: 575283_730.jpg]


تماشاخانه

نمایش «اسم» به کارگردانی لیلی رشیدی این روزها در سالن استاد ناظر زاده ی کرمانی مجموعه ایرانشهر در حال اجراست نمایشی با بازی حسن معجونی ،داریوش موفق ، لیلی رشیدی و..بر اساس متنی از ماتیو دولاپورت ،ترجمه ی شهلا حائری،نمایش در مورد مردمی است که در میانه ی دعواهای چپ و راست ارتباط هایشان مخدوش شده، متن به آدم ها و رابطه ها می پردازد در چهارچوب یک داستان خطی و ساده و سر راست و البته با چاشنی طنز، بازی ها همه در سطح قابل قبولی اجرا شده است و ریتم مناسب کار تماشاچی را دلزده نمی کند.


گالری

گالری آناهیتا واقع در خیابان مطهری کوچه شبنم ، تابلوهای هایپر رئالیستی با موضوع حیوانات در حال انقراض را به نمایش گذاشته است،تابلوها در ابعاد بزرگ و با پرداخت کامل جزئیات نمایش داده شده است ،خانه کاریکاتور هم به مناسبت حمله ی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری آثار کاریکاتوری را از نامدارترین کارتونیست ها ی داخلی در رابطه با این موضوع به نمایش گذاشته است. خانه ی کاریکاتور در خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل نبی، میدان کتابی واقع شده است .