ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ثبت احوال به مناسبت هفته پژوهش به پژوهشگران خود لوح تقدیر هدیه داد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به مناسبت هفته پژوهش به پژوهشگران سازمان ثبت احوال لوح تقدیر اهدا کردند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر سائلی رئیس مرکز آموزش ثبت احوال در جمع خبرنگاران گفت: مرکز ما به طور محض حیث پژوهشی ندارد اما ما در این سال جهش خوبی داشتیم امسال حدود 244 اثر به دست ما رسید که از این مقالات و گزارشات 16 اثر کپی رایت شده بود که حذف شد لذا 228 مقاله به مرحله ارزش گذاری و داوری رفت.
*تلاش خود را برای رسیدن به چشم انداز می کنیم
مهندس موهبتی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی در ادامه بحث در جمع خبرنگاران گفت: مدتهاست ما در کار پژوهش و کارگروهی موفق نیستیم اما حمایت های دکتر ناظمی را همچنان در کنار خود داشتیم و سه سال است که هفته پژوهش را جشن می گیریم.
وی افزود: درافق 1404 هدف ما کسب رتبه اول است اما به همین گونه هم وضعیت مطلوبی داریم و با دانشگاه علمی کاربردی که بازگشایی کردیم به وضعیت خوبی رسیدیم اما کارشناسی این رشته جای تعمق دارد.
*ثبت وقایع حیاتی را از 60درصد به 97 درصد خواهیم رساند
محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه همایش در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ثبت احوال جایگاه حاکمیتی دارد و ماموریت های خروجی ثبت احوال اثرات زیرساختی دارد برای اعطا و جایگاه واقعی که پیش بینی شده سازمان ثبت احوال یک سازمان خلاق و اثربخش در زیرساخت های دولت الکترونیک است.
وی افزود: همچنین راهبردهایی که ما را به این اهداف نزدیک می کند به طور قطع و یقین آموزش و پژوهش را مانند دو بالی که به افق چشم انداز نزدیک و کمک می کند.
وی تصریح کرد: در خصوص ثبت وقایع حیاتی در دهه گذشته 60 درصد بوده زمانی که ما آن را بتوانیم به 97 درصد برسانیم موفق شده ایم .
ناظمی اردکانی در ادامه اظهار داشت:ماموریت دوم ما در خصوص صدور اسناد هویتی است که صنف هایی دارد در رابطه با شکل و ابزار آنها ما کارهای زیادی انجام دادیم.
وی تاکید کرد: کارت ملی قبل از انقلاب مطرح شده بود الان 2 دهه طول کشیده و مستمرا طول می کشد تا بتوان این کار پژوهشی را ارتقا بخشید.
وی در ادامه بیان داشت: نگاه به کار پژوهشی باید از نگاه حقوقی باشد و نباید از منظر سنتی به این کار نگاه کرد.
*نرخ رشد علمی کشور 11 درصد است
دکتر زاهدی ریاست آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث گفت:هم اکنون نرخ رشد علمی کشورمان 11 درصد است و از رقیبان ما ترکیه است که 20 سال پیش همین کشور فاصله زیادی از نظر علمی با ما داشت.
وی افزود: در جهان و در هر قرنی یک دور عبارات و علم تغییر می کند و لازمه آن پژوهش و در کنار آن آموزش است.
زمانی در کشور ما اگر پولی بابت پژوهش خرج می شد آن را خسارت محسوب می کردند اما این نگاه تغییر کرده و خسارت معنوی بیشتر مبحث قابل بحث است که دیگر جایگزین ندارد./ف