ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اظهارنظر هنرمندان درباره شبکه‌های اجتماعی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
94/4/21

متاسفانه اين روزها شاهد اتفاقات ناخوشايندي در فضاي مجازي هستيم. در اين هفته قصد داريم بخشي از مطالب صفحه آخر روزنامه را به اين موضوع اختصاص دهيم تا همه در كنار هم، شاهد فضايي امن‌تر و اخلاقي‌تر باشيم، به همين دليل اين موضوع را با برخي از بازيگران سينما و تلويزيون مطرح كرديم و نظر آنها را در این‌باره جویا شدیم.




روزنامه آرمان: متاسفانه اين روزها شاهد اتفاقات ناخوشايندي در فضاي مجازي هستيم. در اين هفته قصد داريم بخشي از مطالب صفحه آخر روزنامه را به اين موضوع اختصاص دهيم تا همه در كنار هم، شاهد فضايي امن‌تر و اخلاقي‌تر باشيم، به همين دليل اين موضوع را با برخي از بازيگران سينما و تلويزيون مطرح كرديم و نظر آنها را در این‌باره جویا شدیم.

بهاره رهنما: به نظرم هيچكس دوست ندارد رفتاري كند كه ديگران به او توهين كنند، اما اغلب مواقع اين توهين بدون اينكه خطايي از سوي ما صورت گرفته باشد رخ مي‌دهد كه اين موضوع جاي نگراني دارد و اميدواريم كه اين مشكل هرچه زودتر حل شود.

كوروش تهامي: من تازه وارد اينستاگرام شده‌ام، آن‌هم به اصرار و سفارش دوستان، كه راه ارتباطي با مخاطبان است و خوشبختانه هنوز اين اتفاق شامل حال بنده نشده اما متاسفانه گاهي وقت‌ها برخی به خودشان اجازه مي‌دهند كه قضاوت‌هايي كنند كه از سر انصاف نيست و ما هميشه بزرگ‌ترين لطمه‌ها را از همين مسائل خورده‌ايم؛ چون هميشه فراموشكار بوده‌ايم و عادت داريم تا بلايي سر خودمان نيايد از عمق آن فاجعه بي‌خبر باشيم، متاسفانه اغلب برخورد نادرستي مي‌كنيم يا با اظهارنظر اشتباه، به افراد توهين مي‌كنیم، شايد بعدا پشيمان شويم چون در لحظه و بر اثر يك اتفاق واكنشي لحظه‌اي نشان داده‌ايم.

فريدون آسرايي: در مدتي كه در فضاي مجازي حضور دارم حتي يك نفر هم در صفحه من بي‌احترامي يا از لغت و واژه زشتي استفاده نكرده است؛ ظاهرا چنين به نظر مي‌رسد كه من خيلي خوش شانس هستم، اما اگر اين اتفاق براي ما رخ نمي‌دهد، به اين معنا نيست كه وجود ندارد و به نظرم رسانه‌ها بايد در اين زمينه پررنگ‌تر و فعال‌تر عمل كنند.

رويا ميرعلمي: پديده‌اي كه اين روزها در فضاي مجازي رخ مي‌دهد به هيچ عنوان ارتباطي با هنرمندان ندارد و براي حل آن معتقدم تنها مي‌توانيم فرهنگ‌سازي كنيم و مشترك شدن در شبكه‌هاي اجتماعي، حضور در دنياي مجازي، فرهنگ احترام به هم نوع و احترام به افكار و عقايد ديگران را آموزش دهيم.

شهره سلطاني: به نظر من رخ دادن چنين اتفاقي به‌خاطر حضور بازيگران و هنرمندان نيست. انتقاد كردن و منتقد بودن در ذات انسان‌ها نهفته است و همه دوست دارند اتفاقات پيرامون خود را نقد كنند اما بدبختانه اين نقد گاهي به شكل توهين صورت مي‌گيرد كه به فرهنگ و ادبيات افراد بستگي دارد و یافتن راه‌حل براي آن ساده نخواهد بود.