ایران رمان

نسخه‌ی کامل: رقابت «هارپر لی» با «هری پاتر»
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
94/4/21

خبرگزاری ایسنا: جلد دوم رمان محبوب «کشتن مرغ مقلد» نوشته «هارپر لی» پس از «هری پاتر» بیشترین آمار پیش‌خرید را داشته است.

«برو یک بپا بگذار» دومین رمان هارپر لی، نویسنده‌ای که دنیا او را با کتاب «کشتن مرغ مقلد» می‌شناسد‌، بعد از آخرین قسمت رمان‌های «هری پاتر» جی.کی رولینگ بیشترین تعداد سفارش پیش از فروش را داشته است.

وب‌سایت «آمازون» از ارائه آمار دقیق پیش‌خرید کتاب «لی» امتناع کرده، اما گفته است که این رمان با تیراژ اولیه دو میلیون جلد وارد بازار می‌شود. دومین قسمت داستان حقوقی و ضدنژادپرستی «کشتن مرغ مقلد» روز چهاردهم جولای (بیست‌وسوم تیرماه) پس از 55 سال به چاپ می‌رسد.

[عکس: 582780_552.jpg]

«هری پاتر و هدیه‌های مرگ» هفتمین و آخرین رمان رولینگ درباره نوجوان جادوگری به نام هری پاتر در سال 2007 منتشر شد و بالاترین آمار پیش‌فروش سایت «آمازون» را به خود اختصاص داد.

«وال استریت ژورنال» و «گاردین» دو روز پیش اولین فصل «برو یک بپا بگذار» را چاپ کردند. داستان این رمان 20 سال پس از رویدادهای «کشتن مرغ مقلد» اتفاق می‌افتد‌، زمانی که دختر آتیکوس فینچ برای دیدن پدرش به آلاباما سفر می‌کند.

به گزارش گاردین‌، «کشتن مرغ مقلد» از زمان چاپ تاکنون حدود 40 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته و جایزه پولیتزر را برای «لی» به ارمغان آورد. این اثر به فیلمی سینم ایی هم تبدیل شد و «گری‌گوری پک»، بازیگر نقش اصلی مرد آن جایزه اسکار را از آن خود کرد.

[عکس: 582781_339.jpg]

هارپر لی

«لی» چند ماه پیش اعلام کرد پس از 55 سال تصمیم گرفته دنباله رمان برنده پولیتزرش را روانه بازار کتاب کند. او گفت که دست‌نوشته «برو یک بپا بگذار» توسط دوست و وکیلش در یک گاوصندوق قدیمی پیدا شده و به زودی منتشر می‌شود. او عنوان دومین رمانش را از خطی در انجیل قرض گرفته. این کتاب در دهه 1950 به نگارش درآمده، اما ناشر به او پیشنهاد کرده داستان را در کتابی دیگر از زاویه دید «اسکوت» روایت کند.

«کشتن مرغ مقلد» در سال 1960 به نگارش درآمد و نویسنده‌اش را به شهرتی بین‌المللی رساند. او برای نوشتن همین یک رمان مدال آزادی ریاست ‌جمهوری آمریکا را در سال 2007 دریافت کرد. از زمان اولین انتشار، این کتاب به بیش از 40 زبان ترجمه شده است.