ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پایان مناقشه اتمی ایران و 1+5 / توافق شد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
مفاد توافق ایران و 1+5 در بخش هوانوردی



براساس بخشی از توافق برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ برای اولین بار پس از سه دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد شد.


خبرآنلاین: براساس بخشی از توافق برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ برای اولین بار پس از سه دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد شد.

روز گذشته برابر ۱۴ جولای ۲۰۱۵ شاهد فرجام طولانی‌ترین ماراتن دیپلماسی قرن ۲۱ بودیم و بر سر برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ توافق شد.

یکی از بخش‌هایی که طی ۳۶ سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت، صنعت هوانوردی کشور بود که به طور مستقیم با جامعه بین‌الملل در ارتباط است.

سر باز زدن از ارائه اسناد و مدارک هوانوردی مرتبط با نوع هواپیماها به ایران، ممانعت از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در برخی فرودگاه‌های دنیا، عدم فروش مستقیم هواپیما و قطعات آن به کشور، جلوگیری از ارائه خدمات به هواپیماهای ایرانی و تامین تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه‌های ایران بخشی از تحریم‌های وضع شده علیه صنعت هوانوردی ایران در سال‌های متمادی پس از تحریم بود.

تحریم‌هایی که گرچه منجر به کاهش خدمات تجاری و بازرگانی، افزایش عمر ناوگان هوایی کشور و عدم رقابت ایران با کشورهای منطقه در این بخش شد، اما نتوانست صنعت هوانوردی کشور را زمین گیر کند.

وضعیت تحریم‌های وضع شده علیه صنعت هوانوردی به قدری بود که به گفته یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در گذشته، حتی برخی فرودگاه‌های دنیا از باد کردن لاستیک هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کردند که این موضوع می‌تواند عمق تحریم‌های ظالمانه علیه بخش هوانوردی ایران را نشان دهد.

تامین و خرید هواپیما توسط ایرلاین‌ها یکی از جدی‌ترین چالش‌های صنعت هوانوردی در دوران تحریم بود که عمر ناوگان هوایی ایران را به حدود ۲۲ سال افزایش داد که بر اساس توافق برجام طلسم ۳۶ ساله ممنوعیت خرید هواپیما شکسته شد.

البته در این مدت شرکت‌های هواپیماساز دنیا به صورت ضمنی آمادگی خود را برای تعامل و مراودات با ایران نشان می‌دادند اما با توجه به اینکه از طرف جامعه بین‌الملل با تهدید مواجه می‌شدند امکان همکاری با ایران را نداشتند. در مجموع به رغم تمام این مشکلات صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران توانست بخش عمده‌ای از نیازهای خود را از بازارهای بین‌المللی به طور غیر مستقیم تامین کند.

ضمن اینکه آسمان امن و موقعیت ژئوپلتیک ایران فضای را مناسبی را برای عبوری ایرلاین‌های خارجی فراهم کرده بود به طوریکه حتی در مقاطعی به رغم تحریم‌های بین المللی اما هواپیماهای اروپایی و آمریکایی از آسمان ایران عبور می‌کردند و این مجوز به آنها داده می‌شد.

لغو ممنوعیت خرید هواپیماهای مسافری بعد از سه دهه

اما از روز گذشته که شاهد فرجام برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ بودیم بر اساس توافق حاصل شده تحریم‌های بخش هوانوردی کشور بعد از سه دهه برداشته خواهد شد و می‌تواند آغازی برای فصل جدیدی از مرودات بین المللی ایران و جهان در صنعت هوانوردی باشد.

بر اساس اهم موارد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای ۱+۵ که در سایت وزارت امور خارجه ایران منتشر شده است است، مولفه‌هایی که در پی خواهند آمد خلاصه‌ای از برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و ۱+۵ است که در تاریخ ۲۳تیر ۱۳۹۴ بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ مورد توافق واقع شد.

در نتیجه این توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایران و ۶ کشور بزرگ دنیا، تحریم های اقتصادی و مالی در حوزه های بانکی، مالی، نفتی، گازی، پتروشیمی، تجاری، بیمه، حمل و نقل وضع شده توسط اتحادیه اروپایی و آمریکا که به بهانه برنامه هسته ای ایران بود، در ابتدای اجرای توافق به طور یک جا لغو می‌شوند.

بر اساس توافق برجام، برای اولین بار پس از سه دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد شد.

بر اساس یکی از این بندها که مرتبط با صنعت هوانوردی است، تحریم‌ها و تدابیر محدود کننده در خصوص دسترسی به فرودگاه‌های اتحادیه اروپایی برای هواپیماهای باری ایرانی لغو می شود.

همچنین «ایالات متحده، اجازه فروش هواپیماهای مسافری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران؛ مجوز اینکه اشخاص غیرآمریکایی که در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، به نحو منطبق با این برجام با ایران مشارکت کنند و مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدا ایران به آمریکا را صادر خواهد کرد. »

چراغ سبز هواپیماسازان غربی

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مروادات بین المللی ایران در بخش هوانوردی فقط یک طرفه به سود ایران بخواهد بود به طوری که خبرگزاری رویترز اخیرا در گزارش خود اعلام کرد «شرکت‌های هواپیماسازی غربی به دنبال معاملات میلیارد دلاری با ایران در صورت توافق در برنامه هسته‌ای هستند تا یکی از نوید بخش‌ترین بازارهای هواپیمایی دنیا از قرنطینه خارج شود. »

در بخشی از این گزارش آمده بود: «بدینوسیله شرکت‌های ایرباس، بویینگ و دیگر سازندگان هواپیما می‌توانند حدود ۲۰ میلیارد دلار سود کنند و برای ایران نیز به معنای رهایی از هواپیماهای قدیمی است. »

این عبارات نشان می‌دهد افزایش مبادلات بازرگانی و تجاری با ایران تنها به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه منفعت طرف‌های خارجی را نیز به دنبال دارد؛ در همین زمینه وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به فرانسه در آكادمی ديپلماتيك بين المللی این کشور با اعلام ظرفيت سرمايه‌گذاری ۸۰ ميليارد دلاری در حوزه حمل ونقل ايران به فرانسوی‌ها هشدار داد چنانچه موضع خود را در قبال ايران تغيير ندهند با خطر از دست دادن اين فرصت روبرو خواهند بود.

ورود حساب شده ایران در بازارهای بین‌المللی

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش نیز در مراسم سالگرد تاسیس شرکت فرودگاههای کشور یادآور شد: «تحریم ها به ما آموخت که چگونه باید با جامعه بین‌المللی مذاکره و معامله کرد، بنابراین ایران پای هر معامله‌ای نمی‌نشیند. »

روند اجرای توافق

بر اساس توافق برنامه جامع اقدام مشترک، بر اساس تفاهم صورت گرفته ابتدا شورای امنیت اقدام به صدور قطعنامه جدید برای تایید برجام و لغو قطعنامه های قبلی می کند.

- سپس اتحادیه اروپایی و آمریکا تصمیمات توافق شده برای لغو تحریم های مالی و اقتصادی مرتبط با هسته ای را اتخاذ خواهند کرد.

- متعاقبا ایران اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات خود وفق برجام آغاز می‌کند.

- اتحادیه اروپایی و آمریکا نیز تمهیدات لازم برای اجرایی کردن تعهداتشان و تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی لازم و توجیه مراجع ذیربط دولتی و موسسات و بنگاه های اقتصادی اتخاذ خواهند کرد.

- این اقدامات متناظر به نحوی انجام خواهد شد که در "روز اجرای توافق" همزمان با تایید اقدامات ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، اجرای کلیه تحریم های مقرر شده متوقف خواهد شد.
تصاویر استقبال همسر ظریف از آقا محمد جواد

برترین ها: وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بامداد روز چهارشنبه وارد تهران شدند.

همسر ظریف از جمله افرادی بود که به استقبال تیم مذاکره کننده در فرودگاه رفته بود.

نفر وسط همسر دکتر ظریف

[عکس: 587297_378.jpg]

[عکس: 587295_326.jpg]

[عکس: 587296_436.jpg]

[عکس: 587292_327.jpg]

[عکس: 587293_554.jpg]

[عکس: 587294_123.jpg]

[عکس: 587298_574.jpg]

[عکس: 587299_360.jpg]

[عکس: 587300_988.jpg]

مطهری: توافق فصل جدیدی را آغاز می‌کند



نماینده تهران با اشاره به توفیق هسته‌ای و توافق با گروه 1+5 گفت: در حقیقت یک دوره‌ی جدیدی در انقلاب اسلامی آغاز شده است و این توفیق ارزشمند و تاثیر گذار است.


خبرگزاری خانه ملت: علی مطهری درباره توافق هسته ای گفت: توافق هسته‌ای فصل جدیدی را در عرصه‌ی روابط خارجی و بهبود فضای اقتصادی ایجاد می‌کند و این توافق در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده تهران با اشاره به توفیق هسته‌ای و توافق با گروه 1+5 گفت: در حقیقت یک دوره‌ی جدیدی در انقلاب اسلامی آغاز شده است و این توفیق ارزشمند و تاثیر گذار است.

وی افزود: با روابط بهتر با کشورهای مختلف ما می‌توانیم بهتر به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی دست یابیم و بر خلاف تفکراتی که معتقدند ما نباید با کشورهای غربی ارتباط داشته باشیم آنچه که بهتر است ارتباط با این کشورهاست و در این مسیر ما آسان‌تر می‌توانیم به هدفهای انقلاب اسلامی دست یابیم.

وی در ارتباط با شرایط جدید کشور بعد از حصول توافق هسته‌ای گفت:‌ اهداف توسعه‌ای تغییری نکرده است و کار تلاش و ایجاد رونق اقتصادی همچنان یک اصل مهم درکشور ماست و این توافق باعث تسهیل در دستیابی به این اهداف خواهد شد.

علی مطهری تاکید کرد:‌ رونق اقتصادی و توسعه روابط سیاسی و حل مسائل منطقه‌ای با اهتمام وتلاش دولت و مردم باید بعد از توافق مورد توجه قرار گیرد و هر کشوری که مردم آن اهل تلاش و کار باشند آن کشور موفق است و باید در هر شرایطی به این مهم توجه نمود.

مطهریدر در این خصوص گفت: این موضوع از این بابت اهمیت دارد که ما رسیدن به آرمان‌هایمان را از درون خود جستجو کنیم نه از بیرون.
شریعتمداری: خسته نباشی جواد جان



معاون اجرایی رئیس جمهور خطاب به ظریف نوشت: انشاالله نهال کاشته شده با زحمات امروزت فردا ببار بنشیند.
خبرآنلاین: معاون اجرایی رئیس جمهور خطاب به ظریف نوشت: انشاالله نهال کاشته شده با زحمات امروزت فردا ببار بنشیند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی دولت در صفحه شخصی خود با تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای و محمد جواد ظریف نوشت:

خسته نباشى جواد جان

سلام

انشاالله نهال کاشته شده با زحمات امروزت فردا ببار بنشیند و نامت و چهره زیبا، فکور، معصوم و پرسوز و مصممت در کنار نام و چهره‌ى دکتر حسن روحانى در تاریخ این کشور بر لوح نام آوران افتخار آفرین و منجیان کمال آفرین ایران اسلامى سرزمین کهن و پهناورى که مهد دلیران است، زرکوب، حک شده و تا ابد بدرخشد.

این توافق نتیجه‌ى‌کوشش و تلاش و پایمردى عالمانه و دلسوزانه جمعى است که با حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب و هدایت و مدیریت رئیس جمهور روحانى و در خط مقدم، عمل داهیانه و فرماندهى در صحنه‌ى تو بزرگمرد، به فضل خدا و دعاى مردم مظلوم این سرزمین تاکنون به دست آمده و به همین شیوه نهال پرثمرش ببار خواهد نشست.

خدا قوت، سلامت باشى و ایام عزتت مستدام.

بفضل الله و عونه - شریعتمدارى از آدیس آبابا اجلاس تامین مالى سازمان ملل که تحت الشعاع مذاکرات امروز شما و همکارانتان است همه با خوشرویى تبریک می‌گویند البته اخم‌هاى هیئت اسرائیلى در هم است.
قدردانی ظریف از رهبر انقلاب، روحانی و مردم



ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای از حمایت‌های صمیمانه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مردم قدردانی کردند.


خبرگزاری ایسنا: محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه و اعضاء تیم مذاکره کننده از حمایت ها و پشتیبانی مستمر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از تیم مذاکره کننده هسته ای تشکر کرد و مراتب قدرشناسی خود و تیم مذاکره کننده را اعلام داشت.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر قدرت های جهانی برای احقاق حقوق مردم ایران مرهون رهنمودها - هدایت ها - و پشتیبانی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و حمایت مستمر کلیه ارکان نظام به ویژه مردم شریف ایران بوده است.

ظریف ادای دین به شهدا به ویژه شهدای هسته ای را تکلیف و وظیفه کلیه دست اندرکاران دستگاه سیاست خارجی وبویژه تیم مذاکره کننده هسته ای درصیانت از منافع و امنیت ملی کشورمان ذکرکرد.

وی موفقیت مذاکره کنندگان هسته ای در احقاق حقوق مردم ایران را مرهون همدلی - همزبانی و همبستگی کلیه ارکان نظام و مردم دانست.
اتحادیه اروپا لغو تحریم های ایران را تمدید کرد

منابع خبری در توئیتر از تمدید تعلیق تحریم های ایران توسط اتحادیه اروپایی به مدت شش ماه دیگر خبر دادند.


خبرآنلاین: منابع خبری در توئیتر از تمدید تعلیق تحریم های ایران توسط اتحادیه اروپایی به مدت شش ماه دیگر خبر دادند.

در صفحه توئیتر شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی اتحادیه اروپا پیش از ظهر چهارشنبه تعلیق تحریمهای ایران را شش ماه دیگر تمدید کرده است.
گفت‌وگوی اوباما با عربستان درباره توافق

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ ابوظبی وی را در جریان جزئیات توافق هسته‌ای قرار داد.


خبرگزاری ایسنا: باراک اوباما با محمدبن زائد آل نهیان شیخ ابوظبی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و وی را در جریان جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک که ایران و گروه 1+5‌ روز سه شنبه 14 ژوئیه در وین بر سر آن به توافق رسیدند قرار داد.

اوباما دراین تماس تلفنی به شیخ ابوظبی اطمینان داده است که توافق هسته‌ای به طور قابل راستی آزمایی صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این گفت‌وگو درباره ادامه تعهد واشنگتن برای محافظت از متحدانش در منطقه در برابر ایران اطمینان داده است.

بر اساس این گزارش دو طرف علاوه بر این درباره بحران انسانی کنونی در یمن ، اهمیت کمک به مردم این کشور و لزوم یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی یمن رایزنی کرده‌اند
جان مک‌کین:
بعید است کنگره توافق را رد کند


سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه احتمال رد نتایج جمع‌بندی هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ توسط کنگره آمریکا را بعید دانست.
خبرگزاری فارس: سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه احتمال رد نتایج جمع‌بندی هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ توسط کنگره آمریکا را بعید دانست.

او گفت همراه کردن تعداد کافی از نمایندگان برای باطل کردن وتوی رئیس‌جمهور آمریکا کار بسیار دشواری خواهد بود.

ایران و 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان سه‌شنبه (23 تیر) پس از 18 روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» به جمع‌بندی دست یافتند.

بارارک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا چند وقت پیش طرحی را امضا کرد که به کنگره این کشور اجازه نظارت بر هر گونه توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را می‌دهد.
سعادت:
توافق هسته‌ای برگی زرین در تاریخ ایران




مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: توافق هسته‌ای برگی زرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.


خبرگزاری فارس: محسن سعادت بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و فعالان زیست محیطی خراسان شمالی بیان داشت: کسب این موفقیت هسته‌ای ایران با دولت‌های عضو گروه پنج یک را دستاورد بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: کسب این موفقیت برای ایران اسلامی مایه غرور و مباهات برای مردم کشور است.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی در جهان تصریح کرد: انتشار گازهای گلخانه‌ای مهم‌ترین علت این تغییرات و عامل گرم شده هوا بوده است که باعث نگرانی‌های کشورها شده است.

سعادت تصریح کرد: مهم‌ترین علت بروز گازهای گلخانه‌ای رها شدن دی اکسید کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی است که کشورهای مختلفی از جمله ایران در زمینه مصرف و تولید این سوخت‌ها دخیل هستند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: بر اساس آمار، 70 تا 80درصد از منشا گازهای گلخانه‌ای دی اکسید کربن بوده که نقش آن را در تولید این گازها نشان می‌دهد.

وی همچنین از فعالیت‌ بخش‌های صنعتی و حمل و نقل از بیشترین دارندگان سهم در انتشار گازهای گلخانه‌ای یاد کرد و افزود: بیشترین انتشار دهندگان گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید و مصرف دی اکسید کربن بر اساس مطالعات و بررسی‌ها در سال 2014 کشورهای در حال توسعه بوده‌اند.

سعادت بیان داشت: طبق این بررسی 57/1 درصد از این دی اکسید کربن را ایران تولید می‌کند که باید در این عرصه تجدید نظر شود و ما در این زمینه صرفا هشدارها را به مسئولان و مردم می‌دهیم.

وی استفاده از سوخت‌های فسیلی از سوی کشورهای جهان را باعث آلودگی و افزایش دمای هوای کره زمین عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه این روند باید آینده‌ای نامناسب از حیث هوا و افزایش گرما شاهد باشیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه تاکید کرد: بر همین مبنا همه کشورهای دنیا در قبال تغییرات آب و هوا و اقلیم مسئول بوده و برخی از کشورها در این زمینه مسئولیتشان بیشتر است.

وی اظهار کرد: باید کشورهای تولید کننده دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای بیشتر به موضوع کاهش آثار تولید این گازها بپردازند.

سعادت گفت: در مجامع بین المللی محیط زیست موضوع حفظ محیط زیست به عنوان یکی از مولفه‌های حقوق بشر مطرح بوده که اهمیت این مسئله را می‌رساند.
تشکر روحانی از میزبان مذاکرات هسته​ ای

رییس جمهوری، پیام مذاکرات هسته ای را حل و فصل مسائل پیچیده جهانی از طریق مذاکره و تفاهم دانست و تاکید کرد: بی تردید توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی، توافقی برد-برد برای همه طرفهای مذاکره کننده بود.


پایگاه اطلاع رسانی دولت: رییس جمهوری، پیام مذاکرات هسته ای را حل و فصل مسائل پیچیده جهانی از طریق مذاکره و تفاهم دانست و تاکید کرد: بی تردید توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی، توافقی برد-برد برای همه طرفهای مذاکره کننده بود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، در گفت و گوی تلفنی با رییس جمهوری اتریش، روابط تهران-وین را خوب و دوستانه توصیف و تصریح کرد: توافق هسته ای ایران با ۱+۵ زمینه را برای گسترش و توسعه روابط میان تهران-وین فراهم خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه توافق تاریخی هسته ای ایران با نام پایتخت اتریش گره خورده است و با قدردانی از تلاشهای دولت این کشور برای میزبانی نشستهای مختلف مذاکرات هسته ای در وین، گفت: اتریش میزبان خوبی برای برگزاری مناسب اجلاسهای متعدد جهانی و بین المللی است.

روحانی با اشاره به سفر آتی ریس جمهوری اتریش به تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از این سفر استقبال می کند؛ سفری که زمینه ساز تقویت بیش از پیش همکاریهای دوجانبه میان تهران - وین خواهد بود و روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.

دکتر روحانی با قدردانی از رییس جمهوری اتریش به دلیل تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به ایرانیان مسلمان و بویژه دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدوارم این عید بزرگ بر همه مسلمانان جهان مبارک و مایه برکت و خیر باشد.

هانس فیشر رییس جمهوری اتریش نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از پایان مثبت مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی گفت: بی تردید نتیجه این مذاکرات برای جهان و بویژه روابط دو کشور آثار و پیامدهای بسیار مثبتی خواهد داشت.

رییس جمهوری اتریش با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی هیات مذاکره کننده ایرانی برای به ثمر رساندن مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: توافق هسته ای به خوبی نشان داد که می توان مهم ترین مسائل جهانی را از طریق گفتگو و روشهای صلح آمیز حل کرد.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید بزرگ فطر را به همه ایرانیان مسلمان و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفت.

در این مکالمه تلفنی در خصوص اهمیت "همایش بین المللی ایران واروپا: سرمایه گذاری وتجارت" که هفته آینده در پایتخت اتریش برگزار می شود، نیز تبادل نظر به عمل آمد.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18