ایران رمان

نسخه‌ی کامل: سازمان های مردم نهاد از تهدیدها تا فرصت ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همایش یک روزه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد غرب استان تهران برگزار شد؛

معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز امور اجتماعی فرهنگی وزارت کشور گفت: 17 هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که برخی از این سازمان ها براساس نیازهای کشور شکل نگرفته است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امینی در حاشیه همایش یک روزه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد در فرمانداری شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: درواقع امر سازمان های مردم نهاد یکی از بهترین سازمان های خدمات رسانی در عرصه های گوناگون اعم از فرهنگی اجتماعی ورزشی زیست محیطی و غیره است.
وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه نیز حمایت و تاکید بسیاری بر سازمانهای مردم نهاد شده است اظهار داشت: از ویژگی های برجسته سازمان های مردم نهاد مولفه های خودنظارتی،خودارزیابی و سعی در جلب اعتماد عمومی به عنوان بهترین پشتوانه این سازمانهاست چرا که سلب اعتماد مردم تاثیر مستقیم در سطح مشارکت خواهد دشت.
وی در ادامه افزود: در ابعاد حمایتی نیز نشست هایی در دستگاه های تخصصی اعم از فرمانداری ها،استانداری ها و حوزه وزارت کشور در جهت صدور مجوز و همیاری این سازمان ها صورت گرفته است.
امینی با اشاره به اینکه در سه سطح شهرستان،استان و ملی مجوزها صادر می شود تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد قابلیت ارتقاء از شهرستان به استان و از استان به ملی و حتی بین المللی به عنوان مقام مشورتی سازمان ملل متحد را در صورت عملکرد مطلوب و تایید هیئت نظارت دارا خواهند بود.
*دشمن روی سازمان های مردم نهاد سرمایه گذاری می کند
عرفان منش مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران در ادامه اظهار داشت: دشمن با برنامه ریزی حرکت می کند و یکی از کانون های مورد توجه دشمنان سازمان های مردم نهاد است که در صورت غفلت این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد به تعبیر دیگر یکی از اهداف دشمن سوءاستفاده از این ظرفیت در جهت بهره برداری از مقاصد خصمانه خود است.
*عزم وزارت کشور بر حمایت از سازمان های مردم نهاد استوار است
جوهری فرماندار شهرستان شهریار نیز تصریح کرد: نفس تشکیل سازمان های مردم نهاد بسیار مثبت و سازنده است که در صورت ساماندهی مناسب این سازمان ها به بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد که در صورت ساماندهی مناسب این سازمانها به بازوی توانمند جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد.
وی در خاتمه افزود: در شهرستان شهریار بیش از 50 سازمان مردم نهاد وجود دارد که انشاالله با استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه جوانان شاهد رهاوردهای بسیاری از آن خواهیم بود./ل