ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تبیین نظریه رفتار مصرف کننده مسلمان| پایان نامه دکترای اقتصاد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تبیین نظریه رفتار مصرف کننده مسلمان

پایان نامه دکتری


مرتضی عزتی
استاد راهنما: یدالله دادگر


چکیده: یکی از مباحث مهم در علم اقتصاد نظریه رفتار مصرف کننده است. همین اهمیت برای این نظریه دراقتصاد اسلامی نیز وجود دارد. نظریه های مختلفی درزمینه رفتار مصرف کننده مسلمان ارائه شده است که تلاش کرده اند عوامل تعیین کننده مخارج دنیوی و اخروی مسلمان را توضیح دهند. به نظر می رسد این نظریه ها نتوانسته اند به خوبی همه رفتارها و همه افراد را در بر بگیرنداین رساله تلاشی برای ارائه یک تبیین از رفتار مصرف کننده مسلمان است. برای این منظور ضمن مرور بر نظریه هایی که دراین زمینه ارائه شده است، دو پیش فرض اساسی نظریه رفتار مصرف کننده را همراه نقدهای ارائه شده به آنها تشریح کرده و پیش فرض رعایت قواعد اسلامی به آن اضافه می شود.نوآوری اصلی این رساله، وارد کردن عامل ایمان به عنوان درجه اطمینان به تحقق آخرت و ترکیب آن با ارائه یک نظریه انتظاری برای مطلوبیت زمانهای حال، آینده و آخرت است که براین اساس ، نظریه رفتار مصرف کننده مسلمان تبیین شده است

کلمه های کلیدی:

• مصرف کننده

• رفتار

• مسلمان

• تبیین




پیوست(ها):
[عکس: pdf.gif]
دانلود: تبیین نظریه رفتار مصرف کننده مسلمان


15 صفحه اول
(نوع: PDF حجم: 162KB)






منابع:
دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی
آرزوي موفقيت برا دانشجويان دكتريdfgh