ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ساخت گلدسته های 5 مسجد در منطقه 15
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شهردار منطقه 15 از ساخت گلدسته های پنج مسجد در سطح محدوده منطقه با هدف تقویت جلوه های فرهنگی و مذهبی خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 15،‌ سید احمد منصوری با تاکید بر اینکه در فرهنگ و حکومت اسلامی مسجد نقش محوری دارد افزود : مساجد به عنوان مقدس ترین پایگاه دینی و مهمترین سنگر اسلام همواره به عنوان دژ استواری در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام مقاومت کرده است . بنابراین رویکرد ‌مدیریت شهری نسبت به مساجد تقویت نگاه محوریت اجتماعی و قرار گرفتن در جایگاه کانون حرکتهای اجتماعی است .
مهندس صفوی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام ، برترین و اصیلترین محفل برای عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است گفت : مساجد در طول تاریخ علاوه بر کارکرد عبادی ،‌کارکردهای دیگری هم در زمینه های سیاسی، ‌اجتماعی ،‌فرهنگی و نظامی داشته است و تعیین جایگاه واقعی مساجد موجب افزایش کارآیی آن و تقویت و تثبیت زیرساختهای فرهنگ اصیل اسلامی خواهد شد .
شهردار منطقه 15 خاطرنشان کرد: در این راستا عملیات احداث گلدسته های مساجد حضرت رقیه (س)‌ در محله کیانشهر جنوبی و انصار الحجت (ع) در محله طیب با 85 درصد پیشرفت فیزیکی ،‌امام حسن مجتبی (ع) در محله والفجر با 80 در پیشرفت فیزیکی و فاطمیه در محله افسریه شمالی با 50 درصدپیشرفت فیزیکی در حال اجراست و جهت احداث گلدسته های مسجد القرآن در محله ابوذر نیز تامین اعتبار گردیده که در مرحله طراحی معماری و سازه است.
وی با اشاره به اینکه اقتضای مساجد به عنوان کانون جامعه اسلامی بر این است که معماری خاص خود را داشته باشند یادآور شد : در اجرای این پروژه ها با به کارگیری طرح ها و نقوش اسلامی – ایرانی علاوه بر زیباسازی بنای مساجد به عنوان مرکز فرهنگی – مذهبی ، سعی شده مساجد بین دیگر بناهای شهری برجسته تر شود./ف