ایران رمان

نسخه‌ی کامل: محمد حسین شفقی: اخلاق ورزشی در والیبال نیاز به اصلاح دارد/
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در پی ناتمام ماندن بازی کاله و شهرداری ارومیه؛
محمد حسین شفقی: اخلاق ورزشی در والیبال نیاز به اصلاح دارد/ تماشاگرنماها از قشر والیبال نیستند
دیدار تیم های کاله آمل و شهرداری ارومیه به دلیل بروز برخی حواشی از سوی تماشاگران در هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر ناتمام ماند.
محمد حسین شفقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در فواصل ست های اول و دوم بازی شب گذشته شاهد پرتاب کلید وسکه از سوی تماشاگران به داخل زمین بودیم که چون این اشیاء در اطرف زمین بود به بازیکنان اصابت نکرد پس از جمع آوری آنها بازی را ادامه دادیم.

وی تصریح کرد: در ست سوم وقتی 2 تیم در امتیاز هفت با یکدیگر برابر بودند، یکی از توپهای موسوی از سوی ارومی ها دفاع شد وی نیز با پا توپ را به طرف تماشاگران پرتاب کرد. عمل "موسوی" باعث تحریک هواداران حاضر در سالن شده و آنها هرچه سنگ و کلوخ بود به داخل زمین پرتاب کردند.

ناظر بازی تیمهای والیبال کاله آمل و شهرداری ارومیه گفت: پس از بروز چنین مسائلی به سردارو گفتیم که پائین بیاید تا جو داخل زمین آرام شد و پس از 25 دقیقه به آملی ها اعلام کردیم که سالن برای ادامه بازی مهیاست اما آنها حاضر به آمدن در زمین نشدند. مجموعه تیم کاله آمل معتقد بودند که در ارومیه امنیت جانی ندارند.

حتی به آنها گوشزد کردیم که نباید به خاطر چند نفر تماشاگرنما که هدفشان تخریب والیبال است بازیهای رسمی را زیر سوال برد اما آنها قبول نکردند اعضای کادر فنی از من تعهد کتبی می خواستند که این کار امکان پذیر نبود.

ناظر دیدار تیمهای کاله آمل و شهرداری ارومیه گفت: مسئولان سازمان لیگ به دلیل حساسیت بازی اقدام به اعزام 2 ناظر به ارومیه کرده بود. که متأسفانه تماشاگران مانع از اجرای یک والیبال زیبا شدند.

شفقی یاد آور شد: باید اخلاق ورزشی در والیبال اصلاح شود. تمام حاضران در سالن طرفداران آن رشته نیستند در تمام استان ها 2دستگی های مختلفی هست که باید مسئولان تدابیری بیاندیشند که این مسائل به موفقیتهای والیبال لطمه نزند. باید میان تماشاگران وبازیکنان اخلاق مداری رواج پیدا کند.

وی تصريح کرد: فدراسیون باید شدت عمل خود را نسبت به مسائل بوجود آورده بیشتر کند، والیبال ایران سه ماه آینده مسابقات لیگ جهانی رادر پیش دارد اگر در این مسابقات حتی یک شیء کوچک به داخل زمین پرتاب شود ناظر بازی، دیدار را تعطیل و به کشورش باز می گردد.

شفقی گفت: من از وجود اشیایی مثل سنگ و کلوخ در جیب تماشاگران تعجب می کنم، این موضوع در شرایطی بود که مأموران نیروی انتظامی ارومیه حاضر در سالن پیش از ورود تماشاگران به سالن آنها را با دستگاه بازرسی بدنی می کردند.

داور بین المللی والیبال خاطر نشان کرد: به طور کلی باید بگویم که حاشیه سازان و تماشاگرنماها به هیچ عنوان والیبالی و از قشر والیبال نیستند زیرا این رشته درطول سالهای طولانی به طور حرفه ای فعالیت خود را دنبال می کند و همیشه سالنهای محل برگزاری مسابقات مملو از تماشاگر بوده است. /مح