ایران رمان

نسخه‌ی کامل: بچیرویچ با پیروزی در دربی به تعطیلات رفت / تشکر شاهین طبع از نحوه پ?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
پایان نیم فصل اول لیگ بسکتبال،

دربی بسکتبال تهران با پیروزی قاطعانه مهرام مقابل دانشگاه آزاد تمام شد، مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه به قدری از چند تصمیم داوران ناراحت بود که از اواسط کار هدایت تیمش را رها کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم بسکتبال مهرام ميخ اول بازی دانشگاه آزاد در آخرین هفته نیم فصل را محکم کوبیده و از همان ابتدا با چند حمله بازی را در دست گرفت.مهرامي ها به تدریج اختلافی 10 امتیازی با حریف ایجاد کردند و صمد نیکخواه که در دو دیدار قبل بازیهای همیشگی خود را انجام نمی داد، در کنار مهدی کامرانی شرایطي را در زمین به وجود آوردند که دیگر کاری از دست شاگردان شاهین طبع بر نمی آمد به طوری که بعد از پیروزی 22 بر13 در کوارتر اول در میانه های کوارتر دوم اختلاف به 20 امتیاز رسید و کار دانشگاه آزاد از همین جا تمام شد. نیمه اول اين ديدار با نتیجه 43 بر26 به سود مهرام به پايان رسيد.

تشویق داوران توسط شاهین طبع!

در اوایل نیمه دوم خطای تکنيکالي در زمان بیرون رفتن میثم میرزایی بازیکن دانشگاه آزاد به وی داده شد که با واکنش مهران شاهین طبع مواجه شد. سرمربی دانشگاه آزاد به داور مسابقه می گفت: بازیکنی که صورتش زخمی شده است خطای تکنیکال نمی دهند.
در حالی که موسی نبی پور کاپیتان دانشگاه همانند نیمه دوم بازی با پتروشیمی هیچ کمکی به تیمش نمی کرد، محمد جمشیدی نیز با دفاع خوب مهرامی ها به خصوص وحید حاجیان موفق به تکرار بازی درخشان قبل نشد حاجیان که در دو بازی اخیر تیمش در ترکیب اولیه جا گرفته یکی از بهترین های مهرام در کوارتر سو م بود. از طرفی مارکو میلیچیچ بازیکن خارجی مهرام که امتیازات بالایی به دست نیاورد باز هم در ترکیب تیمش مؤثر بوده و 14 ریباند داشت که نگرانی هفته های قبل بچیروویچ نیز از همین ناحیه بود.


شاهین طبع تیمش را رها کرد!

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد علاوه بر ناراحتی به خاطر نحوه بازی تیمش پس از چند سوت داور بازی را رها کرده و در انتهای نیمکت ساکت نشست، به طوری که در زمان گرفتن وقت استراحت هم با بازیکنان تیمش صحبت نمی کرد. از طرف دیگر بچیروویچ هم از خطای تکنیکال صفرزاده بی نصیب نماند و بعد از اعتراض یک خطا دریافت کرد که البته بلافاصله نیمکت تیم دانشگاه آزاد هم در مقابل تکنیکال گرفت اما به هر حال هیچ کدام از خطاهای کوارتر پایانی تأثیری در روند بازی نداشت، وحید حاجیان، محسن مرادخانی و هومن رضایی هم در ده دقیقه پایانی با پنج خطا از بازی بیرون رفتند.
اما نقطه ی طلايي این کوارتر زمانی بود که داور خطای مهدی کامرانی روی حامد حسین زاده را نگرفت و علاوه بر مات ماندن حسین زاده در زمین مهران شاهین طبع هم برای دقیقه ای با دست زدن داور را تشویق مي کرد. شاهین طبع بعد از شکست 91 بر 68 به میز ناظران هم دست داد و با لبخند گفت: داوری خوبی بود! ممنون، داوران بسیار خوب پرورش دادید.

درخشش صمد و کامرانی

مهدی کامرانی با 25 امتیاز و پنج پاس منجر به گل و صمد نیکخواه بهرامی با 29 امتیاز و چهار ریباند بهترین های بازی با دانشگاه آزاد بودند. هر چند کامرانی با شش و نیکخواه با هشت توپ از دست رفته، رکورد دار از دست دادن توپ در بازی هم بودند. صمد با گل کردن پنج پرتاب 3 امتیازی از هفت اقدام و کامرانی با پنج پرتاب موفق از هشت اقدام توانايی های شوتزنی خود را هم به رخ کشیدند.
محمد جمشیدی با 18 امتیاز و پنج توپربايی بهترین بازیکن دانشگاه آزاد بود. اشکان خلیل نژاد نیز 14 امتیاز و چهار توپربایی در اين بازي داشت./آق