ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ۷ روش مهم برای موفقیت در امتحانات
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نزدیک شدن ماه مکافات و دردسر و اضطراب، ماه آزمون و امتحان را به همه دانش آموزان و دانشجویان گرامی تبریک و تسلیت همزمان عرض می کنیم…

وقت ارزیابی میزان درس خواندن و تلاش نزدیک می شود و محصلی که این وقت سال نشسته و مجله ورق می زند پر واضح است به این روش های دم دستی درس خواندن و تمرین کردن خیلی هم اعتقادی ندارد. ما هم چون در همه زمینه ها احساس مسوولیت از پک و پهلویمان دارد بیرون می زند، این بار تلاش می کنیم ۷ روش موفقیت در امتحانات بدون درس خواندن را با هم مرور کنیم. بدیهی است ارائه این روش ها فقط برای ثبت در تاریخ است و ارزش قانونی دیگری ندارد و مسوولیت هرگونه بدآموزی به عهده شما خواننده محترم خواهد بود. یکی اگر به شما بگه خودتو بنداز تو چاه باید بندازی؟ و اما روش های موفقیت سریع در امتحانات.

چشم ها را باید شست. جور دیگر باید دید

این روش کلاسیک، متداول ترین راه موفقیت سریع در امتحان است. این روش نیاز به بینایی خوب، فرصت طلبی زیاد و خونسردی فراوان دارد. بدون جلب توجه یا هول شدن به نوشته های پهلو دستی نگاه و آن را بازنویسی کنید. در این روش باید یک چشم به ورقه بغلی و یک چشم به مراقب باشد، زیرا هر مراقبی اولین هدفش یافتن چشم های جستجوگر است. عوارض دیگر این روش، این است که دمتان را به بدتر از خودتان گره بزنید و با بغل دستی تان نمره زیر ۱۰ یکسان بگیرید.

مدیریت منابع

نوشتن خلاصه درس روی نیم وجب کاغذ. نوشتن فرمول ها روی نیمکت. نت برداری رو کف دست و بازو. آوردن کتاب و جزوه. البته همه اینها در صورتی که امتحان کتاب باز نیست ارزش امتحان کردن دارد. در ضمن اگر کاملا از هفت دولت آزادید و هیچی بلد نیستید، منطقی تر است بی خیال این روش شوید. حالا زد و ۴ تا فرمول و قانون را هم داشتید. به قول فرنگی ها سو وات؟



یک روح در دو بدن

هیچ چیز در دنیا ارزشمندتر از رفیق نیست و چه بهتر که این رفیق درسخوان و شجاع هم باشد. دوستتان که این درس را ندارد به جای شما می رود و امتحان می دهد. البته چون یک رسم بدی باب شده که مشخصات فرد را سر جلسه هم کنترل می کنند هر دو با هم می روید و در لحظه آخر ورقه ها را جابجا می کنید و شما نوشته های درخشان خود را تحویل نمی دهید. مراقبی که نفهمد سر کلاسش یک نفر اضافی نشسته حقش همین است اصلا.

هیچ کس تنها نیست

با گسترش تکنولوژی امروزه دیگر لازم نیست شما و رفیق تان با هم خطر کنید و سر جلسه حاضر باشید. یک عدد موبایل و تجهیزات لازم مانند گوشی ترجیحا بی سیم یا همان بلوتوث در گوش خود نصب کنید و برای اینکه کسی هم شک نکند یک کلاه هم روی سرتان بکشید. سعی کنید آرام و کوتاه سوال را بخوانید و به پاسخی که به گوشتان مثل لالایی خوانده می شود به دقت گوش فرا دهید. طبعا مراقب محترم به کلاه بافتنی شما وسط جلسه امتحان خرداد ماه شک نکند، بستگی به ضریب هوشی ایشان و میزان بخت و اقبال شما خواهد داشت.

3

کار نیکو کردن از پر کردن است

اگر از اینها که عرض کردیم می ترسید و این کاره نیستید هم عیب ندارد. اگر امتحان تستی است با تکنیک شیر یا خط جواب را پیدا کنید. در جواب سوالات صفحه را سیاه کنید و آسمان ریسمان ببافید. هر چه به ذهنتان می رسد در جواب سوال بنویسید و مدام جمله بسازید. این همه ورقه. کی حوصله دارد همه را بخواند؟ به خاطر داشته باشید این روش در برابر معلمان و اساتید پیرو مکتب وجبی معجزه می کند.

یکی داستان است پر آب چشم

اگر کارتان خراب تر از اینهاست یا امکان و توان هیچ کدام از روش های فوق را ندارید باز هم جای امیدواری هست. به جای جواب سوالات، کل صفحه را به استاد نامه بنویسید. دقت کنید نامه باید سوزناک، تاثیرگذار و خلاقانه باشد. خودتان را بگذارید جای استاد مربوطه که زیر دستش ۱۲ متن مشابه درس نخواندن به دلیل فوت مادربزرگ باشد. سعی کنید متن تان نیم نگاهی به ملودرام های عشقی هم داشته باشد. از مناقب استاد زیاد تعریف کنید و یادآور شوید مرام و معرفت ایشان که زبانزد همه است تنها روزنه امید شماست. باز هم تکرار می کنم متن های کلیشه ای و تکراری در این روش محکوم به شکستند.

آخرین سنگر

امتحان تمام شده؟ هیچ کدام از این کارها را نکرده اید یا کرده اید و بی فایده بوده؟ چاره ای نیست! باید از آخرین راه باقیمانده وارد شوید. دقت کنید در این مرحله شما نیاز به پیگیری و سماجت فراوان و روی زیاد خواهید داشت. پاشنه ها را ور کشیده و تا حصول نتیجه پشت در اتاق استاد یا معلم محترم چادر بزنید. به طوری که هر جا می رود با ناله و زاری و خواهش تمنای شما روبرو شود. حتی اگر لازم است شب ها پشت در منزل ایشان بخوابید. توجه داشته باشید شما باید عمق بیچارگی و بدبختی خود را به نمایش بگذارید. برای الگوبرداری می توانید به اساتید فن یعنی صنف محترم گدا و آدامس فروش پشت چراغ قرمز و مترو مراجعه کنید. در این مرحله هدف استاد باید نه کمک به شما، بلکه نجات پیدا کردن از دست شما باشد.

اگر با وجود امتحان همه این ۷ روش باز هم نمره قبولی نگرفتید بسیار متاسفیم. ناامید نباشید! تا سری بعدی امتحانات برای خودتان ول بچرخید، بی خیال درس خواندن باشید و وقت امتحانات دوباره این ۷ روش را امتحان کنید. بالاخره موفق خواهید شد.

هفته نامه زندگی مثبت
ممنون به خاطر نوشته زیبات
مطالب خوبی بودن