ایران رمان

نسخه‌ی کامل: Willow برای ارتباط با دوستان همفکر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.



هفته نامه عصر ارتباط: شبکه اجتماعی Willow که هم اکنون نسخه 2.0 آن برای دستگاه های موبایلی عرضه شده است، یک پلتفرم کاربردی محسوب می شود که به افراد همفکر امکان می دهد از طریق پرسش و پاسخ با یکدیگر در ارتباط باشند و پیرامون موضوعات مختلف صحبت کنند. زمانی که کاربران ابزار Willow را روی گوشی خود در اختیار می گیرند، از همان ابتدا با پاسخگویی به چند پرسش اولیه می توانند یک فضای اختصاصی در اختیار داشته باشند. سپس کاربران، یک پروفایل شخصی درست می کنند و اطلاعات خود از جمله جنسیت، سن، وضعیت تحصیل، محل زندگی، سابقه کاری، عکس، بیوگرافی و... را در آن وارد می کنند.

مشترکان این شبکه اجتماعی می توانند اطلاعات شخصی را در سه بخش مجزا تکمیل کنند و با تعریف دسترسی های مختلف، به دیگران امکان دهند در جریان این اطلاعات قرار بگیرند. هر کاربر در پروفایل شخصی خود می تواند سه پرسش مختلف را مطرح کند تا دیگر کاربران به آنها پاسخ دهند. زمانی که هر پرسش ایجاد می شود، کاربران می توانند بیش از 400 هزار عکس مرتبط با آن را مشاهده کنند و پرسش های یکسانی را که توسط دیگر کاربران ارایه شده است هم بخوانند.

[عکس: 664083_508.jpg]

این پرسش ها نوع تفکر هر کاربر را مشخص می کند و دیگران از این طریق می توانند ارتباط خود را با او آغاز کنند. به عبارت دیگر، هر مشترک Willow برای آنکه با دیگر کاربران در ارتباط باشد، باید این پرسش ها را مطرح کند. در مقابل کاربر جدید می تواند با پاسخگویی به پرسش های دیگران، با آنها در ارتباط باشد. این شبکه اجتماعی به گونه ای راه اندازی شده تا هر کاربر به راحتی بتواند موارد مورد نظر خود را پیدا کند و به پرسش هایی که در تخصص و علاقه مندی او طبقه بندی می شود، پاسخ دهد. این مساله موجب می شود تا شبکه اجتماعی Willow برای هر مشترک کاربری تخصصی داشته باشد و به عبارت دیگر هر کاربر بتواند به صورت کاملا تخصصی از این فضا استفاده کند و دوستان همفکر و مشابه خود را در اختیار بگیرد.

زمانی که کاربران افراد همفکر خود را در پرسش های عمومی شناسایی می کنند، می توانند در فضای خصوصی با آنها وارد گفت و گو شوند. البته شبکه اجتماعی Willow تمهیداتی اندیشیده است تا کاربران موجبات آزار و اذیت یکدیگر را فراهم نکرده و برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنند.

بر این اساس تنها افرادی می توانند با کاربر اصلی وارد ارتباط خصوصی شوند که از ابتدا دسترسی به تصویر و پرسش برای آنها فراهم شده باشد. به عبارت دیگر، هر مشترک از ابتدا مشخص می کند که چه کسانی می توانند با او ارتباط خصوصی و عمومی داشته باشند.

نسخه جدید شبکه اجتماعی Willow که فوریه 2015 عرضه شده است، به مشترکان خود امکان می دهد ارتباطات خود را مبتنی بر 700 هزار گفت و گوی واحد اخذ کنند و پرسش های خود را از میان این گفت و گوها انتخاب کنند. بیش از 65 درصد پرسش هایی که در این شبکه اجتماعی مطرح می شود، پاسخ خود را دریافت می کند.

maraممنونم.mara