ایران رمان

نسخه‌ی کامل: باز شدن کلاف گره خورده ی نماهای شهری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ضرورت توجه به نماهای شهری چه به صورت دائم یا نمای موقت می تواند راهی باشد به سمت و سوی معماری کم و بیش ایده آل تا در آن زندگی مردم کلان شهرها از کلاف گره خورده ی کمی باز شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جواد کریمیان اقبال، مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: با عنایت به ضرورت توجه به نماهای شهری چه در مقوله نمای دائم یا نمای موقت (حصار کارگاهی)، شناخت و آسیب شناسی در این حوزه را با دید آسیب شناسی نماهای شهری در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: در راستای بازپیرایی حصار کارگاه های ساختمانی و ایمن سازی پیاده روها، معابر و سایر فضاهای عمومی به هنگام احداث ساختمان، طبق دستورالعمل آذر ماه، مالکان باید به ایمنی عابران و مجاوران کارگاه ساختمانی، رنگ حصار کارگاهی و پوشش موقت نما، راهرو و سرپوشیده موقت و حصار حفاظتی موقت در کارگاه ساختمانی توجه ویژه داشته باشند.

وی اذعان داشت: به درخواست مناطق و در راستای رفع آلودگی های بصری فضاهای شهری و بازپیرایی حصار کارگاه های ساختمانی به منظور تسهیل و تسریع امور ارباب رجوع دستورالعمل الزام مالکین ابنیه در دست احداث و یکسان سازی فعالیت ها و بهینه ساختن مراحل انجام کار از آبان ماه امسال در خصوص رنگ حصار کارگاهی کلیه ابنیه در حال ساخت به شکل ترکیبی از رنگ نارنجی و مشکی و مشابه طرح حصار کارگاهی اجرا شده توسط شهرداری منطقه یک به کلیه مناطق 22 گانه شهرداری ابلاغ و نظارت و اجرای آن نیز به اکیپ های شرکت شهربان و حریم بان و شهرداری مناطق 22 گانه شهر تهران زیر نظارت اداره کل معماری و ساختمان واگذار شده است.

کریمیان اقبال تاکید کرد: از زمان اجرای این طرح تا کنون ساختمان های در حال احداث نظم و انسجام خوبی پیدا کرده و دیگر سبب مزاحمت و مخدوش کردن منظر شهر نیست.

مدیر کل معماری و ساختمان خاطر نشان کرد: این بخشنامه هم اکنون با جدیت در کلیه مناطق پیگیری می شود و چنانچه مالکی از فراهم کردن این ملزومات سرباز زند از طریق اکیپ های شهربان با آنها برخورد و از ادامه کار جلوگیری خواهد شد./ف