ایران رمان

نسخه‌ی کامل: گسترش جامعه فرسوده عامل افزایش آسیب های اجتماعی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گسترش جامعه ی پیر و فرسوده با کاهش نیروی جوان و کار ایجاد جامعه ی مصرفی عامل افزایش آسیب های اجتماعی است.
محمد علی محمدی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کاهش یا پیری جمعیت، عدم نیروی جوان مناسب و ویژه کار، عدم تامین بیمه برای تمام افراد جامعه، پیشروی جامعه به سمت فرسودگی و پیری ،‌عدم تولید،‌ایجاد جامعه مصرفی،عامل گسترش آسیب های بسیار فراوان است.
وی با اشاره به ایجاد آسیب های حاصل تحت تاثیر این معضل بزرگ، افزود: در صورت ایجاد جامعه پیر، عدم توانایی نیروی کار، برای پیشگیری از این جو، با ورود نیروی کار، ورود بسیاری از مهاجران کشورهای همسایه زمینه برای ایجاد آسیب های اجتماعی مهیا می شود.
محمدی در ادامه با تاکید بر این موضوع گفت: نیروی کار جوان مهاجر، به دلیل فرهنگ متفاوت، تضاد با موازین عقلی، شرعی و ارزشی مردم ایران، بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه رواج می دهند.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب برای کنترل جمعیت و تامین نیازهای اقتصادی ، اجتماعی و رفاهی مردم افزود: با برنامه ریزی مناسب در بحث کنترل جمعیت باید، ابتدا با تامین نیازهای اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مردم زمینه را برای کار جوان، جامعه فعال و تولیدی، پرهیز از جامعه ی مصرفی، آمادگی لازم برای مقابله با تحریم و بحران اقتصادی مهیا شود.
محمدی در پایان با تاکید بر راهکارهای مناسب در پیشگیری از آسیب های احتمالی افزود: لزوم فرهنگ سازی در ایجاد ازدواجهای پر دوام،ایجاد جمعیت متعادل، اشتغالزایی، رفع مشکل مسکن و نیازهای اصلی جوانان در بحث تربیت نسل جدید برای ایجاد نیروی کار فعال ، پیشگیری از اختلافهای خانوادگی، فروپاشی خانواده طلاق از راهکارهای مناسب در کاهش آسیب احتمالی است./ف