ایران رمان

نسخه‌ی کامل: امپراتوری باکجه|تاسیس شده توسط پسر بانو سوسانو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
باکجه یا پکجه توسط اونجو سومین پسر جومونگ و سوسونو که خود موسس امپراتوری گوگوریو بود در سال ۱۸ قبل از میلاد مسیح بنیان گذاشته شد. باکجه به علاوهٔ گوگوریو و سیلا سه امپراتوری کره را تشکیل میدادند. پایتخت باکجه سئول امروزی بود. در سال ۶۶۰ م نیروهای متفق تانگ و سیلا باکجه را نابود کردند.

اونجو(اولین امپراتور باکجه)

پادشاه اونجو نخستین پادشاه باکجه (یکی از سه پادشاهی کره) بود. او فرزند پادشاه جومونگ موسس سلسلهٔ گوگوریو و بانو سوسانو بود و پادشاهی باکجه را بنیان گذاشت.




در سال ۱۹ پیش از میلاد یه سویا و یوری به گوگوریو بازگشتند و سوسونو که موقعیت پسرانش بهویژه بیریو را در خطر دید به همراه پسرانش گوگوریو را ترک کرد. دانگمیونگ (جومونگ) سربازان زیادی به او داد.
پس از حرکت سوسونو بیریو در میچاهول و اونجو در ویریسونگ ساکن شدند. اونجو با یکپارچه کردن مردم جولبون، باکجه یا پکجه را به وجود آورد سوسونو و گو مسئو دانگون مهرههای اصلی برپایی باکجه بودند. سوسونو مدتی بعد در میچاهول در گذشت. باکجه در محل امروزی سئول است



پادشاه دارو(دومین امپراتور باکجه)

دارو (۲۸ میلادی تا ۷۷ میلادی) دومین پادشاه باکجه یک امپراتوری از میان سه امپراتوری کره بود.



او پسر بزرگ پادشاه اونجو به وجود آورندهٔ باکجه بود وقتی او به سن ده سالگی رسید به عنوان ولیعهد انتخاب شد و پس از اینکه اونجو در سال ۲۸ میلادی مرد او به قدرت رسید.


در کتاب سامگوک ساگی آمده است او به جنوب پیشروی کرده و قلمرو خود را گسترش داده است.
او در سال ۵۵ میلادی قبیلهٔ مالگال را از بین برد و در سال ۵۶ قلعهٔ آگوک را تسخیر کرد.

او در سال ۷۷ میلادی مرد و حکومت را به گیرو داد.


پادشاه گیرو(سومین امپراتور باکجه)

پادشاه گیرو (۷۷ میلادی تا ۱۲۸ میلادی) سومین پادشاه باکجه یک امپراتوری میان سه امپراتوری کره بود او پسر بزرگ دارو دومین امپراتور باکجه بود و پس از مرگ دارو به قدرت رسید
در طی حکومت او اتفاقات زیادی نیفتاده است در کتاب سامگوک ساگی آمده است که او پادشاهی بود که مردمش را بیشتر از خودش دوست داشت ومهربانی اش باعث شده بود در باکجه دیگر خبری از جنگ وکشتار نباشد درزمان سلطنت او باکجه یکی از ارام ترین دورانش را گذراند هیچ گاه کشورش را وارد جنگ با دو امپراتوری دیگر ( گوگوریو و سیلا ) نمی کرد و بسیار به سیلا وگوگوریو برای گسترش مرزهایشان هایش کمک کرد در سال ۱۲۵ میلادی او سربازان خود را به کمک سیلا فرستاد تا باقیماندههای مالگال را نابود کنند.


او در سال ۱۲۸ میلادی به خاطر بیماری اش از دنیا رفت و حکومت را به گائه رو سپرد.



پادشاه گائه رو(چهارمین امپراتور باکجه)

گائه رو ( ۱۲۸ میلادی تا ۱۶۶ میلادی ) چهارمین فرمانروای باکجه یک امپراتوری از میان سه امپراتوری کره بود او پسر آخر پادشاه گیرو بود او در سال ۱۲۸ میلادی با مرگ پدرش، سومین امپراتور باکجه به قدرت رسید و در سال ۱۶۶ میلادی مرد و چوگو بر تخت نشست.


ما در تاریخ کره دوتا پادشاه گائه رو داریم:


پادشاه گائه رو چهارمین پادشاه باکجه
پادشاه گائه رو بیست و یکمین پادشاه باکجه