ایران رمان

نسخه‌ی کامل: دسرهای گرم برای روزهای سرد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
وب سایت لاپلاس: 9 دسر گرم فوق العاده را به شما معرفی می کنیم تا در این روزهای سرد زمستانی لحظات گرم تر و لذتبخش تری را در کنار خانواده خود تجربه کنید.

كيك فنجاني پنج دقيقه‌اي

[عکس: 724887_921.jpg]
35 گرم آرد، یک قاشق غذاخوري پودر شكلات، كمي نمك و یک و يك‌دوم قاشق غذاخوري شكر قهوه‌اي را با هم مخلوط كنيد. در كاسه‌اي ديگر یک عدد تخم‌مرغ، دو قاشق غذاخوري شير، یک قاشق غذاخوري كره و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري وانيل را مخلوط كنيد، سپس مواد خشك را به مواد ‌تر اضافه كنيد، آن را در يك ماگ 500 ميلي ليتري بريزيد و براي 70 تا 90 ثانيه در مايكروفر با درجه بالا بگذاريد تا كيك بالا بيايد و پخته شود.


پودينگ ليمويي

[عکس: 724888_293.jpg]
فر را روي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. 150 گرم كره، دو قاشق چاي‌خوري رنده پوست ليمو، يك‌سوم پيمانه آب ليمو، یک و نيم پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، يك و نيم پيمانه شير و چهار زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنيد. سفيده‌ها را با همزن برقي بزنيد و آرام به مخلوط بالا اضافه كنيد. خمير به دست آمده را در ظروف مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي 25 تا 30 دقيقه داخل فر بپزيد تا طلايي شود.


فوندانت شكلات داغ

[عکس: 724889_767.jpg]
فر را روي دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. 125 گرم شكلات تلخ همراه 150 گرم كره را با روش بن‌ماري آب كنيد. با همزن برقي سه تخم‌مرغ و نصف پيمانه شكر قهوه‌اي را بزنيد تا پف كند. يك‌سوم پيمانه آرد، یک قاشق غذاخوري پودر شكلات و مايع شكلات آب‌شده را با تخم‌مرغ زده شده مخلوط كنيد. فوندانت را براي 10 تا 12 دقيقه بپزيد.


فاستر موز

[عکس: 724890_284.jpg]
دو قاشق غذاخوري كره را همراه نصف پيمانه شكر قهوه‌اي و يك‌چهارم پيمانه شربت افرا براي چهار تا شش دقيقه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كاراملي شود. سه عدد موز را به اندازه دلخواه خرد كنيد و به مخلوط بالا اضافه كنيد. اجازه دهيد براي یک تا دو دقيقه بپزد تا طلايي شود. یک اسكوپ بستني وانيلي را در كاسه بريزيد و به آن موز و سس كاراملي اضافه كنيد.


كاسترد كارامل

[عکس: 724891_276.jpg]
سه‌چهارم پيمانه شكر را در يك قابلمه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كاراملي و طلايي شود. كارامل را ته ظرف‌ها بريزيد. در يك كاسه شش عدد تخم‌مرغ، سه پيمانه شير، دو قاشق غذاخوري اسانس وانيل و سه‌چهارم پيمانه شكر را مخلوط كنيد و آن را در ظرف‌ها روي شكر كاراملي‌شده بريزيد. اين دسر را به روش بن‌ماري در حرارت 180 درجه سانتي‌گراد داخل فر براي 40 تا 45 دقيقه بپزيد.


پودينگ عسل و برنج

[عکس: 724892_105.jpg]
سه و يك‌دوم پيمانه شير را با نصف پيمانه برنج، دو قاشق غذاخوري شكر، یک قاشق چاي‌خوري اسانس وانيل و كمي نمك بجوشانيد، سپس شعله را كم كنيد و براي 20 تا 25 دقيقه مخلوط را هم بزنيد تا برنج نرم و مايع جذب آن شود. ظرف را از روي شعله ‌برداريد و يك‌چهارم پيمانه شير و سه قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد، سپس دسر را در ظرف‌هاي مورد نظر ريخته و با عسل سرو كنيد.


كيك سيب داغ
[عکس: 724893_298.jpg]
دو پيمانه سيب خردشده را با یک پيمانه شكر مخلوط كنيد و كنار بگذاريد. 100 گرم كره را آب كنيد. یک پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، دو قاشق چاي‌خوري بكينگ پودر، یک قاشق چاي‌خوري دارچين و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري نمك را با هم مخلوط كنيد. سه‌چهارم پيمانه شير و یک عدد تخم‌مرغ را با هم بزنيد و بعد مواد ‌تر و خشك را مخلوط كنيد و در ظرف مورد نظر بريزيد، سپس سيب‌ها و كره را روي خمير بريزيد و آن را در دماي 160 درجه سانتي‌گراد براي 50 تا 60 دقيقه بپزيد.


گلابي داغ كاراملي

[عکس: 724894_589.jpg]
چهار عدد گلابي را نصف كنيد و هسته‌هايش را در بياوريد، سپس آنها را در سيني چرب‌شده فر بچينيد. در يك قابلمه كوچك دو سوم پيمانه آب و يك‌چهارم پيمانه عسل را مخلوط كنيد و براي سه دقيقه بجوشانيد، سپس آن را روي گلابي‌ها بريزيد. در مرحله بعد روي آنها دارچين، پودر ميخك، پودر هل و شكر بپاشيد و اجازه دهيد در دماي 200 درجه سانتي‌گراد براي 45 تا 55 دقيقه بپزند. گلابي‌هاي داغ را همراه خامه يا بستني سرو كنيد.


كرم بروله

[عکس: 724895_983.jpg]
فر را روي دماي 160 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. یک فنجان خامه را در مايكروفر با حرارت متوسط گرم كرده و بعد يك و نيم قاشق چاي‌خوري اسانس وانيل به آن اضافه كنيد. پنج زرده تخم‌مرغ و يك‌سوم فنجان شكر را با همزن برقي مخلوط كرده، سپس خامه گرم را به آن اضافه كنيد. مخلوط به دست آمده را در ظرف‌هاي مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي نيم ساعت در فر بپزيد، سپس روي آنها را با شكر قهوه‌اي بپوشانيد و اين بار سه دقيقه شعله بالايي فر را روشن كنيد تا روي دسر قهوه‌اي شود.