ایران رمان

نسخه‌ی کامل: بايد هوشمندانه و هدفمند، و با بکارگيري توان منطقه اي، فضاي بهتري ر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي با اشاره به تغيير مسير ترانزيت موادمخدر از افغانستان به ايران،گفت: بايد هوشمندانه توان منطقه اي رابکار بگيريم تافضاي بهتري براي مبارزه باموادمخدر فراهم کنيم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار " علي مويدي" رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا صبح امروز در ديدار با "عبدالرحمان" رييس پليس کشور افغانستان، گفت: موادمخدر پديده شوم و تهديد جدي براي سلامت جهان است و متاسفانه شاهديم همه کشورهاي منطقه به ويژه افغانستان و ايران، قرباني اين پديده شوم هستندو تا امروز نيز هزينه هاي مادي و معنوي فراواني را در راه مبارزه با اين پديده شوم پرداخته اند.
وي افزود: ما اعتقاد به اراده و عزم جدي کشور افغانستان در مبارزه با موادمخدر داريم که آثار اين تلاش را تا امروز مشاهده کرده ايم.
به گفته اين مقام انتظامي، هم اکنون همکاري، همفکري، تعامل و انتقال تجارب و اطلاعات بين کشورهاي منطقه و به خصوص بين اين دو کشور به صورت روزانه در حال انجام است و توفيقات حاصله نتيجه همکاري بين دو کشور مي باشد.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به اينکه مافياي موادمخدر تنها به دنبال کسب منافع مادي خود در منطقه مي باشند، خاطرنشان کرد: کساني که امروز با شعار حقوق بشر و حفظ صيانت جوامع وارد افغانستان شدند نه تنها در بحث مبارزه با موادمخدر کمکي نکردند بلکه وجود آنها منجر به تشديد و توليد موادمخدر در اين کشور شده است.
سردار مويدي يادآور شد: لذا کشورهاي منطقه با تعامل بيشتر، نشست هاي صميمانه ، ايجاد سيستم هاي ارتباطي و همکاري هاي اطلاعاتي و عملياتي خود مي توانند اين پديده شوم را از منطقه بزدايند.
وي با اشاره به اينکه زبان و دين از وجوه اشتراکات دو کشور است، افزود: ما مشکلات افغانستان را جداي از ايران نمي دانيم و دو کشور بايد دست در دست هم، در راستاي حفظ منافع جوامع خود گام بردارند.
اين مقام انتظامي همچنين يادآور شد: اقدامات انجام شده در مرز جغرافيايي دو کشور که منجر به تغيير مسير ترانزيت موادمخدر به سمت جنوب شده است يکي از شاهکارهاي جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
سردار مويدي ادامه داد: تنها 30 درصد از موادمخدر از مرز کشور افغانستان و 70 درصد باقيمانده از سمت کشور پاکستان و آبهاي آزاد وارد کشور ما مي شوند که اين تغيير مسير ترانزيت حاکي از آن است که با اقدامات فيزيکي و اپتيکي در مرز توانستيم مسير ترانزيت را براي قاچاقچيان ناامن کنيم.
وي تصريح کرد: بايد هوشمندانه و هدفمند، توان منطقه اي را بکار بگيريم تا فضاي بهتري را براي مبارزه با موادمخدر فراهم کنيم.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا در خاتمه اعلام آمادگي کرد: پليس جمهوري اسلامي ايران تجارب و امکانات خود را در اختيار کشور دوست و برادر افغانستان قرار خواهد گذاشت./ف