ایران رمان

نسخه‌ی کامل: نون قیفی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: 1152_cone_bread.jpg]
تا حالا نون قیفی درست کردید؟ این نون های قیفی یه روش خلاقانه و جالب و متفاوت برای سرو غذاهاست .. میتونید داخلش رو با الویه .. مواد پیتزا .. مواد گوشتی یا هرچی که دلتون میخواد پر کنید ..
برای درست کردن این نون ها یا باید از خمیر آماده استفاده کنید یا خمیرش رو خودتون درست کنید .. از خمیر های آماده توی بازار ایران من خمیر هانیکو رو میشناسم و فکر میکنم برای این نون های فیفی خوب جواب بده ..
برای آماده کردن این نون ها به قالب های مخروطی شکل فلزی نیاز داریم که میتونید از لوازم شیرینی فروشیها اونها رو تهیه کنید .. اگه به این قالب ها دسترسی ندارید میتونید از روش زیر کمک بگیرید و قیف های مقوایی رو خودتون آماده کنید ..
همون طور که مشاهده میکنید قیف ها در تصویر زیر از کمی مقوا که به شکل قیف در آوردن و کمی فویل که روی اونها کشیده شده درست شده .. ولی من به شما توصیه میکنم این کار رو فقط با فویل آلومینیوم انجام بدید چون همین مقوا شاید باعث بشه داخل نون ها خوب پخته نشه و در ضمن فکر کنم بهداشتی نباشه ..
پس ورق آلومینیوم رو به صورت قیف در بیارید و محکم کنید .. اگه فویلتون نازک هست باید از چند ورق روی هم استفاده کنید ..
[عکس: 3.jpg]
برای درست کردن خمیر میتونید از دستور زیر استفاده کنید :
آب نصف پیمانه
شیر نصف پیمانه
شکر 55 گرم شکر
روغن مایع 3 قاشق سوپ خوری
نمک 1 قاشق چای خوری
مایه خمیر فوری 7 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد حدود 4 پیمانه
طرز تهیه:
آب و شیر را بجوشونید و صبر کنید ولرم بشه .. روغن و شکر و نمک را اضافه کنید ..
تخم مرغ را همزده و به مواد اضافه کنید ..
2 پیمانه از آرد را با مایه خمیر مخلوط کرده و به مایه اضافه کنید و 5 دقیقه آن را استراحت بدید ( بیشتر از این زمان نیاز نیست چون خمیر مایه فوری هست )
بعد بقیه ی آرد را کم کم اضافه کرده و ورز بدید تا به مرحله ای برسید که به دست بچسبه ..
[عکس: 1.jpg]
در مرحله بعدی خمیر را چانه کرده و 5 دقیقه استراحت بدید ..سپس با دست چانه ها رو لوله کنید و دور قیف های آماده بپیچونید .. بعد از پیچیدن دور قیف ها روی اون رو بپوشونید و نیم ساعت استراحت بدید بعد روی اون رو زرده +1 قاشق شیر+ کمی زعفران بزنید و کنجد بریزید ..
[عکس: 2.jpg]
در نهایت نون ها رو داخل فر 175 درجه به مدت 20 دقیقه بذارید ..
[عکس: 4.jpg]