ایران رمان

نسخه‌ی کامل: امکان آزمون و خطانيست تنها راه به دست آوردن اطلاعات آمار است
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تاکيد وزیر کشور بر اهميت نقش ثبت احوال در جامعه؛

وزیر کشور در همایش ثبت احوال در گفت: سازمان ثبت احوال همگام با نهضت خدمات رسانی کشور در دولتهای نهم و دهم وظایف خطیری را بر عهده دارد چرا که ما در هر صنعتی اعم از خرد و کلان احتیاج به آمار داریم.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ، محمد نجا وزیر کشور افزود: سرعتی که حاکم بر جامعه است امکان آزمون و خطا را نمی دهد و تنها راه به دست آوردن اطلاعات براساس آخرین آمار است.
وی تصریح کرد: تدوین سند چشم انداز 20 ساله یک سند برای رسیدن به اهداف خود هستیم و باید نظام هویتی ما تحول پیدا می کرد.
نجار در ادامه اظهار داشت: هوشمندانه با گذر از مرحله اول به فاز دوم رسیده و در حال عبور از نظام سنتی به نظام نوین سازی هستیم که فاز 3 مسیر تکمیلی این سازمان است البته در فاز 1 و2 با تلاش دولت خدمت انجام شده و در آینده کامل می شود.
وی در ادامه بیان داشت: تولید و انتشار آمار جمعیتی به موقع،آرشیو الکترونیکی که بالغ بر 120سند است ثبت الکترونیکی طلاق و ازدواج و مهاجرت که زیر ساخت های فنی آن انجام شده،سرویس دهی مراجعه کنندگان و تسهیل در فرآیند امور قضایی و جلب مشارکت های اجتماعی پیشرفت خوبی داشته و در بحث گام سوم فرآیند سامانه یابی به دولت الکترونیک و شناسایی در فرآیند مجازی است.
وی افزود: با این کار هویت انسان به صورت الکترونیکی مشخص می شود و با ایجاد گواهی دیجیتالی همه موسسات اجرایی بانک ها و موسسات به صورت الکترونیک تجارت می کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: ما برای اولین بار موفق شدیم انتخابات را 100 درصد الکترونیکی کرده و سامانه پایداری را کلیدی کنیم.
*حوزه نماد پاسداری از ارزش های دینی است
نایب رئیس جمهور در ادامه همایش در جمع خبرنگاران گفت: حوزه به عنوان نماد پاسداری از ارزش های دینی و دانشگاه به عنوان پاسدار ارزش های علمی باید یک نقش را رعایت کند و آن حرکت دینی مبتنی به سمت علم است.
ابوترابی در ادامه همایش افزود: علم چه در حوزه نظر و اندیشه و چه در حوزه علم و رفتار باید فرا روی انسان قرار بگیرد از این نظر امروز علم باید از حوزه دین وارد شده و نهاد ثبت احوال به هر میزان از فناوری نوین بهره بگیرد.
وی تصریح کرد: نظامی که بر اصل ولایت فقیه استوار است دین است و به هر میزان این اندیشه در تار و پود نظام ادامه پیدا کند این نظام به سمت ارزش های دینی می رود و این کلید حرکت در مسیر دولت الکترونیک است./ل