این حدیث وسخن درست به نظر نمی رسد چون احادیث صحیح وقوی وجود دارد که در تعارض با این حدیث است.
از جمله در بحثی که امام حسین(ع) با محمد حنفیه برادر خود دارند وقتی که ایشان قصد منصرف کردن امام را داشتند فرمودند:
قَالَ بَلَى قَالَ فَمَا حَدَاكَ عَلَى الْخُرُوجِ عَاجِلًا فَقَالَ أَتَانِي رَسُولُ اللَّهِ ص بَعْدَ مَا فَارَقْتُكَ فَقَالَ يَا حُسَيْنُ ع اخْرُجْ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلا (لهوف سید بن طاووس، ص64)
امام به محمد حنفیه می فرماید: رسول خدا(ص) بعد از اینکه از شما جدا شدم به خواب من آمدند وفرمودند: ای حسین(ع) خارج شو چون خداوند می خواهد شما را شهید ببیند.
این حدیث که نمونه های دیگری هم دارد که نشان می دهد خداوند خواستش این بوده که حضرت را شهید ببیند. واین تعارض دارد با اینکه گفته شود نامه فرستاد تا کاررا به فرشتگان بسپارد.
در مورد جنیان هم که خواستند به حضرت کمک کنند وپیش حضرت آمدند ولی حضرت موافقت نکرد.
مصلحت وخواست الهی این بود که حضرت اباعبدالله برای حفظ دین خود از جان ومال وآبروی خود بگذرد وحضرت نیز در این راه هرچه داشت بخشید.[highlight=#ffffff]
[/highlight]
جمع بندی:
[highlight=#f1faff]سوال: چرا امام حسین علیه السلام در روز عاشورا نامه خداوند (که فرموده بود فرشتگان وجنیان آماده کمک ونابودی لشگر یزید هستند) را رد کرد، ونامه را به هوا پرتاب کرد؟[/highlight]
جواب: این سخن غلط است. چون اولا امام حسین به امر الهی به کربلا آمده بود. وتمام حسن وکمالات ائمه بخاطر سرسپردگی آنها در پیشگاه الهی بود. لذا ا زنظر عقلی، منطقی وشرعی درست نیست که امام سخن خداوند را رد. کند.
ثانیا: این خلاف احادیث دیگر است که امام به نقل از جدشان فرموده اند خداوند دوست دارد تو را شهید ببیند.
از جمله در بحثی که امام حسین(ع) با محمد حنفیه برادر خود دارند وقتی که ایشان قصد منصرف کردن امام را داشتند فرمودند:
[highlight=#f1faff]قَالَ بَلَى قَالَ فَمَا حَدَاكَ عَلَى الْخُرُوجِ عَاجِلًا فَقَالَ أَتَانِي رَسُولُ اللَّهِ ص بَعْدَ مَا فَارَقْتُكَ فَقَالَ يَا حُسَيْنُ ع اخْرُجْ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلا.[/highlight]
[1]
[highlight=#f1faff]امام به محمد حنفیه می فرماید: رسول خدا(ص) بعد از اینکه از شما جدا شدم به خواب من آمدند وفرمودند: ای حسین(ع) خارج شو چون خداوند می خواهد شما را شهید ببیند.[/highlight]
این حدیث که نمونه های دیگری هم دارد که نشان می دهد خداوند خواستش این بوده که حضرت را شهید ببیند. واین تعارض دارد با اینکه گفته شود نامه فرستاد تا کاررا به فرشتگان بسپارد.
در مورد جنیان هم که خواستند به حضرت کمک کنند وپیش حضرت آمدند ولی حضرت موافقت نکرد.
مصلحت وخواست الهی این بود که حضرت اباعبدالله برای حفظ دین خود از جان ومال وآبروی خود بگذرد وحضرت نیز در این راه هرچه داشت بخشید.
بعضیا واسه زیر سئوال بردن اسلام حرف و حدیث هایی که از گذشته مونده رو دست کاری میکنن
(۲۴-۱۰-۹۴، ۰۶:۱۳ ب.ظ)sahar* نوشته: [ -> ]بعضیا واسه زیر سئوال بردن اسلام حرف و حدیث هایی که از گذشته مونده رو دست کاری میکنن
اره واقعا همینطوره و براشون متاسف و متاثر بودنم کمه
(۲۴-۱۰-۹۴، ۰۶:۳۶ ب.ظ)*hasti* نوشته: [ -> ] (۲۴-۱۰-۹۴، ۰۶:۱۳ ب.ظ)sahar* نوشته: [ -> ]بعضیا واسه زیر سئوال بردن اسلام حرف و حدیث هایی که از گذشته مونده رو دست کاری میکنن
اره واقعا همینطوره و براشون متاسف و متاثر بودنم کمه
البته تاسف بیشتر مال وقتی هست که ببینی شیعیان خودمون اینکارارو میکنن...
از قمه زنی بگیر تا این داستانا...
(۲۴-۱۰-۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ)nza3380 نوشته: [ -> ] (۲۴-۱۰-۹۴، ۰۶:۳۶ ب.ظ)*hasti* نوشته: [ -> ] (۲۴-۱۰-۹۴، ۰۶:۱۳ ب.ظ)sahar* نوشته: [ -> ]بعضیا واسه زیر سئوال بردن اسلام حرف و حدیث هایی که از گذشته مونده رو دست کاری میکنن
اره واقعا همینطوره و براشون متاسف و متاثر بودنم کمه
البته تاسف بیشتر مال وقتی هست که ببینی شیعیان خودمون اینکارارو میکنن...
از قمه زنی بگیر تا این داستانا...
بله قمه زنی فکر کنم حرامه حتی به فرموده خود امام خامنه ای شیعیان نباید در روز عاشورا قمه زنی کنند
و به نظر منم در زمانی که امام عصر(عج) غایب هستند اطاعت از سید علی واجب است و اگر هم کسی از دستور ایشان پیروی نکند از امام غایب از نظر ها پیروی نکرده
بله قمه زنی فکر کنم حرامه حتی به فرموده خود امام خامنه ای شیعیان نباید در روز عاشورا قمه زنی کنند
و به نظر منم در زمانی که امام عصر(عج) غایب هستند اطاعت از سید علی واجب است و اگر هم کسی از دستور ایشان پیروی نکند از امام غایب از نظر ها پیروی نکرده
[/quote]
بله درسته
برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید
قمه زنی حقیقت مظلوم !!! ( پاسخ به شبهه )