ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پایان حرف آخر شب آخر عشق آخر فریاد آخر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تهران - ایرنا - اجرای پایانی نمایش «حرف آخر شب آخر عشق آخر فریاد آخر»، دو اجرایی شدن نمایش «بیشعوری» و احتمال تمدید اجرای آن برای بار دوم اخبار امروز تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه است.
[highlight=#f7f7f7][عکس: 82185615-70932858.jpg]به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، گروه اجرایی نمایش «حرف آخر شب آخر عشق آخر فریاد آخر» اجرای پایانی خود را امروز جمعه 22 مرداد ماه، ساعت 21، در سالن رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می برد.
این نمایش با مدت زمان 75 دقیقه، اثری از گروه تئاتر سوز اندیمشک، به نویسندگی و کارگردانی مهران نظری منش است.

** «بیشعوری» دو اجرایی شد/ احتمال تمدید مجدد اجرای عمومی
به دلیل استقبال چشمگیر مخاطبان از نمایش بیشعوری، این اثر نمایشی پنجشنبه 21 مرداد با دو اجرا میزبان مخاطبان شد و امروز 22 مرداد نیز با دو اجرای دیگر به استقبال تماشاچیان خواهد رفت. امکان سنجی برای تمدید مجدد اجرای عمومی این نمایش آغاز شده است.
نمایش بیشعوری به کارگردانی علی حسینی اقتباسی از کتاب بی شعوری نوشته خاویر کرمنت و ترجمه محمود فرجامی است. این نمایش اجراهای خود را از یکشنبه 13 تیرماه در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه آغاز کرده و یکبار نیز موفق به تمدید اجرا تا 24 مرداد ماه شده که احتمال تمدید مجدد این اثر همچنان وجود دارد.
«بیشعوری» همه روزه از ساعت 20 به مدت یک ساعت با بهای بلیت 15 هزار تومان روی صحنه می رود که روزِ گذشته و امروز ساعت 21.30 اجرای فوق العاده داشته و دارد.

**پایان «خرمهره» در خانه نمایش اداره تئاتر
نمایش خرمهره به نویسندگی فرهاد نقدعلی و کارگردانی محسن قصابیان که از 27 تیرماه در خانه نمایش روی صحنه رفته بود، عصر جمعه 22 مرداد ماه در میان تشویق تماشاگران به کار خود پایان داد.
این نمایش توانسته در مدت اجرای خود میزبان هنرمندان بنامی همچون علی رفیعی، بهروز غریب پور، حسین پاکدل، دانیال حکیمی، بهزاد خداویسی، حسین ناصربخت، حمیدرضا افشار ، سعید اسدی، اردلان شجاع کاوه، آتش تقی پور، حسین مسافرآستانه، رضا ناجی، محمدصالح علاء، مهرداد فلاحتگر، مهدی میامی، محمد ابراهیمیان، حمیده بانو عنقا، کریم اکبری مبارکه، فرهاد بشارتی و قطب الدین صادقی باشد.
بنا بر گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، با پایان یافتن اجرای نمایش خرمهره، از روز یکشنبه 24 مرداد ماه، نمایش هنرور نوشته مهدی اسد زاده با کارگردانی و بازی عرفان ابراهیمی که به جزئیات زندگی هنروران سینم ا می پردازد، هر شب ساعت 19 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش اداره تئاتر پذیرای تماشاگران خواهد بود.

** برترین های نخستین جشنواره استانی آوای ایرانی معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، در این جشنواره 35 نفر از هنرمندان استان در چهار رشته آواز با ساز، آواز بدون ساز، چاووشی خوانی و مناجات خوانی به مدت دو روز با یکدیگر رقابت کردند.
اختتامیه پنج شنبه برگزار شد و برترین ها را به شرح زیر اعلام کردند:
نفرات برگزیده چاووشی خوانی:
نفراول عبدالحسین اروجلو از تفرش
نفر دوم حسن اسلام بیک از محلات
نفر سوم محمود حبیبی از محلات
در رشته آواز با ساز:
نفر اول مرتضی جعفری از دلیجان
نفر دوم عباس رضایی از تفرش
نفر سوم اسماعیل جعفری از دلیجان
رشته مناجات خوانی:
نفر اول هادی آشتیانی از آشتیان
نفر دوم محمود نوروزی از تفرش
نفر سوم رضا سلامت از ساوه
در رشته آواز بدون ساز:
نفر اول مصطفی فخاران از دلیجان
نفر دوم مهرداد قاسمی از ساوه
نفر سوم هانی صفری از دلیجان
نخستین جشنواره استانی آوای ایرانی 20 و 21 مرداد به میزبانی دلیجان برگزار شد.

رنجبر: با ساخت «مادر پاییزی» دردمند اوتیسم شدم
نویسنده و کارگردان فیلم سینم ایی «مادر پاییزی»اثر راه یافته به مرحله داوری اولین جشنواره فیلم سلامت در جلسه اکران و بررسی اثر خود گفت: در ابتدای روند ساخت «مادر پاییزی» فکر می کردم وقتم را صرف موضوعی کرده ام که هیچکس درباره اش نمی داند؛ اما بعدها به یک دردمند اوتیسم تبدیل شدم.
به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، نشست نمایش و نقد و بررسی فیلم سینم ایی «مادر پاییزی» نوشته و ساخته سیروس رنجبر درباره کودکان اوتیسم که در بخش فیلم های سینم ایی اولین جشنواره فیلم سلامت حضور دارد، برگزار شد.
در این نشست سیروس رنجبر نویسنده و کارگردان فیلم ، دکتر میترا حکیم شوشتری روانپزشک کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محمد کیاسالار رئیس هیات انتخاب و عضو هیئت داوران فیلم های مستند و کوتاه و مینو مردانی مادر یک بیمار اوتیستیک 28 ساله حضور داشتند.
بعد از نمایش این فیلم سینم ایی مینو مردانی مادر یک جوان مبتلا به اوتیسم درباره تجربه برخورد با این بیماران گفت: بزرگترین مشکلی که من و مادرانی مانند من پشت سر گذاشته اند، این است که کسی این بیماری را نمی شناسد و متاسفانه هنوز هم خیلی ها در جامعه ما این بیماری را نمی شناسند.
سیروس رنجبر نیز با بیان این که دشواری های زیادی به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به این بیماری را در جریان تحقیق و پژوهش اثرش پشت سر گذاشته است، توضیح داد: وقتی 4 ماه از جریان تحقیقاتم گذشت و فهمیدم وقتم را صرف موضوعی کرد ه ام که هیچ کس درباره اش هیچ چیز قطعی نمی داند، از خودم پرسیدم ،حالا چطور فیلم بسازم؟! اما دکتر پوراعتماد به من گفت بنشین کنار من و ارزیابی من از بیماران را تماشا کن. هر بیمار را ایشان بیش از یک ساعت ارزیابی می کرد و دو همکار داشت که فرم هایی را پر می کردند و دکتر سوال می کرد و من مثل یک دوربین مخفی، این اتفاقات را می دیدم. هفته ها گذشت و من کم کم تبدیل شدم به یک دردمند اوتیسم. احساس کردم که عجب مقوله ای! این موضوع اصلا کمدی نیست و چه خانه هایی که به خاطر این قضیه ویران شده و چقدر آمار طلاق را بالا برده است.
حکیم شوشتری نیز با اشاره به روند رو به رشد تشخیص و شناخت نسبت به بیماری اوتیسم در این جلسه عنوان کرد: خوشبختانه ما اکنون کودکانی داریم که یک سال دارند و بیماری شان تشخیص داده شده تا زمان طلایی درمان از دست نرود.زیرا تشخیص هرچه زودتر باشد، درمانش بهتر و موثرتر است. متاسفانه برخی بچه ها که عملکرد بهتری دارند، خیلی دیر تشخیص داده می شوند.
کیاسالار رئیس هیات انتخاب جشنواره فیلم سلامت نیز با بیان این که برخی از بیماران اوتیسیم علیرغم تصور از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردارند، بیان کرد: درباره هوش و استعداد و حتی نبوغ برخی از مبتلایان به بیما ری های اعصاب و روان زیاد صحبت می شود. اما درباره یکی ا ز اعجوبه های فوتبال )لیونل مسی( گفته می شود که آسپرگر دارد و روابط اجتماعی اش مختل است.
فیلم سینم ایی «مادر پاییزی» در بخش فیلم های سینم ایی اولین جشنواره فیلم سلامت شرکت کرده و اکران می شود. این اثر درباره پسر 12 ساله ای است که به بیماری اوتیسم مبتلاست و با پدر و پرستارش در بابلسر زندگی می کند. او در طی پیگیری کشته شدن گربه همسایه می فهمد که مادرش زنده است و در تهران زندگی می کند و برای جستجوی او راهی تهران می شود.
هانیه توسلی، علیرضا جلالی تبار، وحید رهبانی، بهناز جعفری، ارشیا طالبی، آرش تاج، مختار سائقی، کتایون کارایی، رویا ثمودی در این فیلم سینم ایی به ایفای نقش می پردازند.
نخستین جشنواره فیلم سلامت از 1 تا 5 شهریور برگزار خواهد شد.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت http://www.honarsalamat.com و یا کانال تلگرام telegram.me/honarsalamat اطلاعات بیشتری دریافت کنند. [/highlight]