ایران رمان

نسخه‌ی کامل: آیا حسن روحانی"عمروعاص"و"ضدولایت فقیه"است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:در روزهای اخیر شاهد حملات تند با ادبیاتی عجیب آن هم از تریبون‌های رسمی علیه رییس‌جمهور کشور هستیم. گاه او را «عمر و عاص» و گاه «ضد‌ولایت فقیه» و گاهی هم «خائن» می‌خوانند.


با كمال تاسف برخي هم‌لباس‌هاي آقاي روحاني ايشان را متهم به زوال ارزش‌هاي اسلامي در جامعه مي‌كنند. چه اتفاقي در اين سال‌ها افتاده كه چنين ادبياتي بر كشور ما حاكم شده است؟!


در حالي كه به نظر مي‌رسد به ويژه چهره‌هاي حوزوي بايد اين فرصت به دست آمده براي روحانيت را قدر بدانند چرا كه رييس دولت چهره‌اي روحاني و از شاگردان امام و محصول حوزه علميه قم و شاگرد شهيد بهشتي است. به هر حال در تاريخ تشيع و حوزه و روحانيت چنين فرصتي كمتر به دست آمده كه يك طلبه تحصيلكرده حوزه بتواند در لباس رييس دولت اسلامي و ديني در مجامع بين‌المللي حضور پيدا كرده و سخنراني كند و ديدگاه اسلام و مسلمين را در حضور شخصيت‌هاي برجسته جهان و سياستمداران بزرگ و روساي جمهور عالم مطرح كند.


به اعتقاد من هرگونه تندروي نسبت به دولت و رييس دولت و رياست جمهور جفا، ظلم و بي‌انصافي است. معلوم نيست و من نمي‌دانم چرا بعضي از چهره‌هاي روحاني ما اين فرصت را غنيمت نمي‌دانند و چنين ظلم‌ها و تعابير ناروايي را در مورد دولت و شخص رييس جمهور بيان مي‌كنند. در حالي كه با توجه به شرايط منطقه‌اي و شرايط داخلي ما بايد حامي و پشتيبان دولت باشيم. نمازهاي جمعه و تريبون‌هاي نماز و تريبون‌هاي مذهبي بايد وحدت را تقويت و حمايت كنند و انسجام ملي و انسجام بين روحانيت و ساير اقشار را دايما تبليغ كنند. بايد اعلام كنند با هر گونه تندروي و افراط مخالف هستند نه اينكه بعضا خودشان سردمدار تندروي در جامعه شوند.


خوشبختانه ديدگاه مقام معظم رهبري هم حمايت از دولت است. اما كساني هستند كه خودشان را از رهبري هم جلوتر مي‌دانند و در حالي كه داعيه‌دار پيروي از ولايت فقيه هستند اين افراطگري‌ها را روا مي‌دارند. اگرچه اين حمله‌ها بيشتر از طرف هم‌لباس‌هاي دكتر روحاني عليه ايشان انجام مي‌شود اما من فكر مي‌كنم پشت صحنه افراد ديگري هستند و از بعضي از چهره‌هاي روحاني سوءاستفاده مي‌كنند. در واقع رقباي سياسي دكتر روحاني در لباس روحانيت نيستند اما آنها از بعضي چهره‌هاي تندرو افراطي روحاني سوءاستفاده مي‌كنند و آنها را وارد چنين تندروي‌هايي مي‌كنند