ایران رمان

نسخه‌ی کامل: وقتي بزرگان فوتبال قانون را ناديده مي گيرند!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امير عابديني، مدير عامل باشگاه داماش گيلان قصد دارد دست به كار بي سابقه اي در فوتبال ايران بزند چرا كه نمي خواهد به رأي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تمكين كند.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تماشاگران تيم داماش گيلان را 2 جلسه از تماشاي بازي اين تيم محروم كرد اما امير عابديني در مصاحبه هاي رسمي خود اعلام كرده است كه حاضر نيست به راي كميته انضباطي تمكين كند و قصد دارد به روش خودش با این رأي مقابله كند.

در همين راستا عابديني در مصاحبه هاي رسمي خود اعلام كرده كه درب استاديوم رشت را باز مي گذارد تا مردم وارد ورزشگاه شوند تا ببينند فدراسيون فوتبال چه كاري مي تواند انجام دهد. مدير عامل باشگاه داماش حتي پا را فراتر گذاشته و مدعي شده است كه اگر كميته انضباطي بخواهد با او مقابله به مثل كند، بايد باشگاه داماش را محروم كرده واين تيم را منحل نماید.
امير عابديني كه بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران بوده و سالهاست در حوزه مديريت فوتبال فعاليت مي كند، امروز دست به كار عجيبي زده و در برابر فدراسيون فوتبال و كميته انضباطي طغيان كرده است. در واقع سركشي مدير عامل باشگاه داماش گيلان طغيان در برابر قانون است چرا كه فدراسيون فوتبال و كميته انضباطي مرجع اصلي و رسمي در فوتبال كشورمان هستند و اظهار نظرهاي اخير عابديني، سركشي در برابر قانون است، همان قانوني كه همگان ملزم به اجراي آن هستند اما مدير عامل باشگاه داماش انگار خودش را تافته جدا بافته مي داند و قصد دارد خود مختار عمل كند و به شيوه خودش مشكلات را حل كند.

آیا شيوه حل مشكلات، همین راهي است كه امروز مديرعامل باشگاه داماش گيلان انتخاب كرده است؟ اگر اينگونه باشد كه عابديني در اين فوتبال از راههاي غير معقول و غير قانوني بخواهد مشكلات باشگاهش را حل كند، كميته انضباطي و فدراسيون فوتبال وجاحت قانوني خودشان را از دست خواهند داد و در چنين شرايطي ديگر سنگ روي سنگ بند نمي شود.

وقتي قرار باشد عابديني که به گواه تمام اهالي فوتبال از بزرگان اين رشته در كشورمان است، گردن كشي كند و قانون را ناديده بگيرد، ديگر نمي توان از دیگر اهالی فوتبال و باشگاههای متخلف کشورمان انتظار داشت چرا كه مدیرعامل باشگاه داماش گيلان بدعت بسيار بدي در فوتبال ايران مي گذارد كه باعث رواج هرچه بیشتر هرج و مرج و بي قانوني در فوتبال كشورمان خواهد بود.
راه مقابله با مشكلات سركشي و طغيان نسيت چراكه در فدراسيون فوتبال مرجع بالاتري نسبت به كميته انضباطي وجود دارد يعني كميته استيناف فدراسيون فوتبال، كه وظيفه رسيدگي به اعتراض باشگاهها و دادخواهي آنها را برعهده دارد.

امير عابديني محروميت هاي تيمش از جانب كميته انضباطي فدراسيون فوتبال را عادلانه نمي داند و آنها را به مصاحبه هايي كه عليه كفاشيان در هفته هاي اخير انجام داده است مرتبط مي داند و براي حل مشكلات به وجود آمده هم راه حل خودش را دارد اما عابديني به اين مساله توجه نمي كند راهي كه او در نظر گرفته آينده خطرناكي براي فوتبال ايران رقم خواهد زد.

بهتر است امير عابديني كه از بزرگان فوتبال ايران است و راههاي قانوني را هم بهتر از هركسي مي شناسد، براي مقابله با رأي كميته انضباطي به جاي رواج و هرج و مرج و سركشي مقابل قانون، راه قانوني را پيش گرفته و تلاش كند تا از مسير قانون پيگير احقاق حق تيمش باشد چراكه در غير اينصورت متولي بد اخلاقي، بي قانوني و رواج هرج و مرج در فوتبال ايران خواهد بود.

فوتبال قوانين و قواعد خاص خودش را دارد و وقتي قرار است در مورد فوتبال صحبت كنيم، بايد با زبان خود فوتبال حرف بزنيم نه اينكه با طغيان و سركشي در برابر قانون، راهي را در پيش بگيريم كه عاقبت خوشي نخواهد داشت.

از مديري همچون امير عابديني كه همواره اصرار به اجراي قانون داشته بعيد است كه چنين شيوه اي را در پيش بگيرد بلكه انتظار جامعه فوتبال اين است كه تا الگويي براي مديران غير فوتبالي حاضر در گستره اين رشته در كشورمان باشد./مح