ایران رمان

نسخه‌ی کامل: ترویج فرهنگ دروغگویی ریشه اصلی آسیب های اجتماعی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ترویج فرهنگ دروغگویی، عدم صداقت و اعتماد، ریشه اصلی اختلاف های خانوادگی، طلاق، انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.
حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: گسترش فرهنگ دروغگویی، تضعیف امنیت اخلاقی و اجتماعی، عدم صداقت، عدم اعتماد، تضعیف باورهای مذهبی، عامل و ریشه بسیاری از آسیب های فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به دروغ به عنوان عامل اصلی اختلافات خانوادگی و افزایش طلاق افزود: با افزایش دروغگویی در بین افراد خانواده، افزایش عدم صداقت و اعتماد، ایجاد شک های بی مورد، ایجاد فاصله والدین با یکدیگر و فرزندانشان، فاصله و اختلاف های زوجین عامل اصلی اختلافات خانوادگی و افزایش طلاق است.

رحمانی با تاکید بر این موضوع گفت: با کمی تفکر و نگرش دقیق به مسائل مختلف فردی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی، دروغ ریشه اصلی بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی، گسترش جرایم، انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به تاثیر ترویج فرهنگ دروغگویی در جامعه گفت: با ترویج فرهنگ دروغگویی در اداره ها، مراکز عمومی، مدارس، در سطح جامعه، دروغ به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی قسمتی از فرهنگ جامعه برای پیشبرد و پیشرفت افکار و اهداف منفی می شود.

رحمانی در پایان با اشاره به آثار مخرب دروغ بر ایجاد آسیب ها و معضلات اجتماعی افزود: در ادامه این روند با ایجاد جامعه ای دروغین، تضعیف باورهای مذهبی، عدم صداقت، اطمینان، افزایش سوء ظن های بی مورد، افزایش میل به گناه زمینه برای گسترش آسیب ها و معضلات اجتماعی مهیا می شود./ل