ایران رمان

نسخه‌ی کامل: همیاری انتقام دور رفت را گرفت / یادبود آیدین نیکخواه و نهاوندیان د?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شروع دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال؛ (گزارش بازی + مصاحبه)

تیم بسکتبال همیاری زنجان نیم فصل دوم لیگ را متفاوت از دور رفت و با پیروزی مقابل فولاد ماهان آغاز کرد. با پیروزی مهرام در قشم شرایط این تیم با فولاد ماهان برابر شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال همیاری زنجان که فصل جدید را با باخت 57 بر 54 مقابل فولاد ماهان آغاز کرده بود در شروع نیم فصل دوم شکست خود را با نتیجه 54 بر 52 جبران کرد.

همیاری در این دیدار با ترکیب آرن داودی، علی باهران، کرم احمدیان، مهدی اسماعیلی و دیه گو به میدان آمد و ماهان هم ترکیب سامان ویسی، جواد داوری، عماد سلمانی، اوشین ساهاکیان و محمد کنه را روانه زمین کرد. در حالی که کوارتر اول بازی بسیار کم امتیاز پی گیری می شد تیم اصفهانی به طرز عجیبی نزدیک به هشت دقیقه بدون امتیاز ماند تا در نهایت اوشین ساهاکیان قفل امتیاز آوری را شکست. در پایان هم این کوارتر 10 بر هفت به سود زنجان تمام شد اما اصفهانی ها در کوارتر دوم شرایط بهتری پیدا کرده و با پیروزی 24 بر 22 به رختکن رفتند.

** دیه گو بهترین بازیکن زمین

تیم زنجان در کوارتر سوم بار دیگر بازی را در دست گرفته و 19 بر 9 برنده شد اما در ده دقیقه پایانی بازی به صورت نزدیکتری پی گیری شده و در حالی که در دقیقه آخر اختلاف دو تیم دو امتیاز بود با 3 امتیازی کرم احمدیان زنجان 53 بر 48 پیش افتاد. خطا روی سامان ویسی و گل اوشین ساهاکیان بار دیگر ماهانی ها را به یک امتیازی حریف رساند اما در نهایت با خطایی که روی آرن داودی صورت گرفت و گل شدن یکی از پنالتی ها بازی با نتیجه 54 بر 52 به سود میزبان به پایان رسید.

در این دیدار دیه گو با 17 امتیاز و 16 ریباند بهترین بازیکن زمین بود. آرن داودی با 15 امتیاز یکی از بهترین های زنجان بود. کرم احمدیان و پویا تاجیک نیز در کار دفاعی کمک زیادی به تیمشان کردند. در تیم ماهان مهدی شیرچنگ با 11، سامان ویسی با 10 و اصغر کاردوست با 9 امتیاز، بیشترین امتیاز را برای تیم خود به دست آوردند.

**کوهیان: تماشاگران زنجانی برخلاف حرف و حدیثها خوب بودند

فرزاد کوهیان سرمربی همیاری بعد از پیروزی مقابل رقیب اصفهانی تاکید کرد: این بازی را با تمرکز خوبی شروع کرده و با هماهنگی بیشتر بازیکنان نسبت به بازی قبل، کار را به همان شکل دنبال کردیم. تمرکز بازیکنان ما در این دیدار به نسبت زیادی از دیگر مسابقات بهتر بود و به این شکل بازی خوب خود را به حریف تحمیل کردند.

وی ادامه داد: تمام بازیکنان در این دیدار زحمت کشیدند اما پویا تاجیک در کار دفاع و حمله شب خوبی را سپری کرد به خصوص در کار دفاعی که واقعا از این بازیکن راضی بودم و بازی درخشانی را در این زمینه نمایش داد.

سرمربی همیاری اشاره کرد: تماشاگران ما در این هفته رفتاری برخلاف حرف و حدیثها نشان دادند و با قلب خود بدون هیچ حرکت خاص و مشکلی تیم را تشویق کردند. در نهایت هم همه خوشحال به خانه رفتند.

** برد مهرام بدون صمد و سرمربی

تیم بسکتبال مهرام در حالی که صمد نیکخواه بهرامی را به خاطر سفر به آمریکا و مهمد بچیروویچ را به خاطر سفر به کشورش در اختیار نداشت همانند دور رفت موفق به شکست قشم شد. نیمه اول این بازی با نتیجه 28 بر 27 به نفع مهرام تمام شد و در حالی که این تیم نیمه دوم هم از حریف پیش بود بازی به صورت نزدیکی به دقیقه پایانی کشید.سه پرتاب موفق مجید قاسم زاده پس از خطای دقیقه آخر روی این بازیکن، بازی را با تساوی 60_60 به وقت اضافی کشاند. اما در نهایت هم این مهرام بود که با پیروزی در وقت اضافه 77 بر 71 برنده از زمین بیرون رفت.

صمدزاده سرپرست مهرام در مورد بازی توضیح داد: با وجود نبود صمد نیکخواه شروع خوبی در بازی داشتیم اما تیم قشم همانطور که در دور رفت تبحر خود را به خصوص در پرتابهای سه امتیازی نشان داده بود، در این دیدار هم خوب کار کرد. ضمن اینکه در طول بازی خلاء صمد هم حس می شد. با این وجود در اکثر دقایق از حریف پیش بودیم.

وی ادامه داد: تیم ما به بازی در زمین کوچک با حلقه های نامناسب عادت ندارد و در ابتدا و طول بازی با این شرایط به مشکل برخوردیم به خصوص به خاطر سیمانی بودن کف سالن بازیکنان با نگرانی و استرس از مصدومیت بی مهابا بازی نمی کردند. در مجموع شرایط این سالن استاندارد نیست و امیدوارم در صورت ماندن قشم برای سالهای بعد سالنی با کیفیت بهتر برای سوپرلیگ در نظر بگیرند.

صمد زاده با اشاره به خطا روی مجید قاسم زاده گفت: در دقیقه پایانی وقت عادی با سه امتیاز از حریف پیش بودیم اما خطایی روی قاسم زاده بازیکن حریف اعلام شد که به نظر خطا نمی رسید و با گل شدن پرتابهای این بازیکن، بازی به وقت اضافه کشید. در وقت اضافه هم تیم ما از ابتدا تا پایان از حریف پیش بود.

**صنایع تحمل قعر جدول را نداشت

تیم صنایع ماهشهر که نیم فصل اول لیگ را با ناراحتی از رفتن به قعر جدول تمام کرد، در شروع دور برگشت باخت هفته قبل خود را به خوبی در خانه البدر جبران کرد. تیم ماهشهری با 29 امتیاز یونس لاله زاده بازی را با پیروزی 70 بر 65 به پایان رساند و بار دیگر جای خود در جدول را با نفت تهران عوض کرد.

**پیروزی دانشگاه آزاد مقابل رقیب همشهری

در حالی که تیم دانشگاه آزاد با دو پیروزی بد در انتهای نیم فصل قبل شرایط خوب ابتدای فصل را از دست داده و بازیکنان جوان این تیم با روحیه نامناسب به تعطیلات بین دو نیم فصل رفتند، بازی مقابل نفت تهران بار دیگر آرامش را به اردوی تیم برگرداند. دانشگاه در این دیدار با نتیجه 69 بر 63 پیروز شد.

**یادبود نهاوندیان و آیدین در گرگان

با رسیدن پنجمین سالگرد فوت آیدین نیکخواه بهرامی ستاره اسبق تیم ملی قرار بود بازیهای این هفته با یک دقیقه سکوت برگزار شود،اما در بازی گرگان علاوه بر گرامیداشت یاد آیدین ، بازیکنان با یاد نیما نهاوندیان همراه نواری مشکی بر روی پیراهنشان وارد زمین شدند و بنرهایی هم به همین مناسبت در سالن نصب شده بود. نهاوندیان مجری گرگانی سابق برنامه ورزش از نگاه دو که اوایل هفته جاری در گذشت، شاگرد محمد مهدی ایزدپناه مربی سابق تیم گرگان بوده و ارتباط نزدیکی با اهالی بسکتبال داشت.

تیم گرگان همانند شروع فصل بازی خوبی مقابل پتروشیمی انجام داده و کوارتر اول را 11_11 مساوی کرد. پتروشیمی در کوارتر دوم بر بازی تسلط بیشتری داشته و در پایان نیمه اول 35 بر 27 برنده شد. گرگانی ها در نیمه دوم به اختلاف سه امتیازی حریف هم رسیدند اما در دقایق پایانی اختلاف بالاتر رفته و پتروشیمی با نتیجه 75 بر 67 پیروز شد.

هادی دهقان و کاوه نورافزا در تیم گرگان و حامد سهراب نژاد در کنار سانی بچیروویچ در تیم پتروشیمی بهترینهای این بازی بودند.

در پایان این هفته به جز انتهای جدول تغییر دیگری در رده بندی تیمها انجام نشد./آق