ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مشارکت دو هزار و 540 ناظر افتخاری در جنوب تهران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در سامانه 1888 شهرداری منطقه 20 صورت گرفت:

مدیر سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری منطقه 20 از جذب و مشارکت دو هزار و 540 شهروند این منطقه به عنوان ناظر افتخاری این سامانه خبر داد و نظارت شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری را حق طبیعی آنان برشمرد.
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 20، حمیدرضا قلیچ خانی با اشاره به این مطلب گفت: طرح جذب ناظران افتخاری، زمینه مشارکت در اداره امور شهر را برای شهروندان به خوبی فراهم کرده است و این درحالی است که تعداد ناظران افتخاری این منطقه به عنوان جنوبی ترین منطقه شهر تهران به دو هزار و 540 شهروند رسیده است.
قلیچ خانی ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و رضایتمندی آنان را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: ناظران افتخاری سامانه 1888 منطقه 20 از میان اقشار تحصیل کرده و صاحب نظر از جمله روحانیون، پزشکان، مدیران محله، دبیران، شورایاران و... انتخاب و جذب شده اند که با رصد مشکلات در سطح محله ها و درخواست های شهروندان، مدیران شهری را در تحقق اهدافشان که نظارت، شناخت و رفع مشکلات شهری است، یاری می کنند.
وی نظارت شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری را از جمله حقوق شهروندی معرفی کرد و افزود: تاکنون سه کارگاه آموزشی در زمینه های شهرسازی و معماری، حمل و نقل وترافیک و امور شهری و فضای سبز با حضور معاونین مربوطه و مسئولان اداره حقوقی شهرداری منطقه 20 برای ناظران افتخاری این منطقه برگزار شده است و این افراد با عملکرد حوزه های مورد اشاره آشنا شدند.
گفتنی است باتوجه به اینکه مشارکت و نظارت شهروندان در اداره امور شهر از رویکردهای مدیریت شهری و پایه های توسعه پایدار شهری است، روند جذب ناظران افتخاری که به عنوان بازوان توانمند و چشم بینای مدیریت شهری هستند ادامه دارد./ف