ایران رمان

نسخه‌ی کامل: اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه طلایی بازنشستگان کشور مد?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه طلایی بازنشستگان کشور
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: برای اجرای بیمه طلایی یک میلیون و 150 هزار بازنشسته مبلغ 100 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ایراندخت عطاریان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر اجرای بیمه طلایی بازنشستگان کشوری مبلغ 100 میلیارد تومان برای بیمه طلایی یک میلیون و 150 هزار بازنشسته از امروز 9 دی ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه 540 بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به صورت رایگان به بازنشستگان کشوری و وظیفه بگیران هستند تاکید کرد: بازنشستگان می توانند با رعایت تعرفه های مصوب بدون نیاز معرفی نامه و بدون پرداخت وجه به صورت رایگان در مراکز درمانی و بیمارستان های طرف قرارداد از خدمات بیمه طلایی درمان استفاده کنند.

عطاریان در خصوص مراجعه بازنشستگان کشوری به بیمارستان ها و مراکز درمانی غیر طرف قرارداد گفت: در صورتی که بازنشسته به بیمارستانی غیر از مراکز طرف قرارداد مراجعه کند همترازی هزینه ها از سوی سازمان بیمه گر اعمال شده و بالاترین میزان تعرفه بیمارستان خصوصی به بازنشستگان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تدابیری اندیشیده شده تا نماینده سازمان بیمه گر در بیمارستان های غیر طرف قرارداد حضور پیدا کند تا هزینه های درمانی بازنشستگان سریعتر پرداخت شود.

مدیر عامل صندوق بازنشسته کشوری در خصوص اطلاعات و آدرس بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: اطلاعات و آدرس بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بر روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس WWW://CFPF.ir‌ وجود دارد و بازنشستگان بدون مراجعه به صندوق بازنشستگی کشوری و فقط با در دست داشتن کارت شناسایی و دفترچه بیمه می توانند از خدمات درمانی به صورت رایگان استفاده کنند.

مقام ارشد صندوق بازنشسته کشوری در خصوص جراحی هایی که توسط این بیمه طلایی قابل اجراست اذعان داشت: جراحی قلب، مغز و اعصاب، پیوند استخوان و ... از جمله جراحی هایی است که توسط این بیمه طلایی قابل انجام است همچنین تمامی داروهای شیمی درمانی و داروهای بیماران خاص و ام اس نیز توسط این بیمه طلایی پوشش داده می شود.

وی در خصوص مرکز اطلاع رسانی بیمه طلایی بازنشستگان کشوری گفت: از بازنشستگان خواهشمندیم تا به صورت حضوری به صندوق بازنشستگی مراجعه نکنند و مرکز اطلاع رسانی این صندوق آماده پاسخگویی به عزیزان بازنشسته است و شماره تماس های 88967095و 96 و 88959371، 72‌، 76 از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به بازنشستگان است.

عطاریان با اشاره به اینکه هزینه دندانپزشکی در این مقطع زمانی برای بیمه طلایی در نظر گرفته نشده یادآور شد: در این مرحله از بیمه طلایی فقط خدمات بستری را مورد نظر قرار دادیم و سعی می کنیم ارائه خدمات دندانپزشکی به صورت گام به گام در مراحل بعدی باشد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه با تشکیل هیئت بازرسی در این صندوق کنترل و نظارت لازم در خصوص ارائه خدمات درمانی مطلوب به بازنشستگان صورت می گیرد خاطر نشان کرد: عصا، عینک و سمعک که جزو نیازهای ضروری بازنشستگان است در این مرحله با 100 درصد افزایش مواجه بوده که برای سمعک هزینه 150 هزار تومانی در نظر گرفته شده است./ف