ایران رمان

نسخه‌ی کامل: همراهی دو استاد [color=#ff0000]سینم[/color] ا در کارگاه "تکنیک های فیلمسازی و عکاسی خلاق ب?
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مهرداد اسکویی و محمدرضا دلپاک کارگاه "تکنیک های فیلمسازی و عکاسی خلاق با تلفن همراه" را در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، در این کارگاه که با حضور فرجاد خوشبین دبیر جشنواره، حمید خانی دبیراجرایی و جمعی از مسئولان فرهنگی دانشگاه برگزار شد، مهرداد اسکویی با تشریح 10 نکته کلیدی برای ساخت یک فیلم به تکنیک های اجرایی فیلمسازی و عکاسی با دوربین های کوچک و به ویژه دوربین های تلفن همراه پرداخت.
بخش دوم کارگاه با حضور دلپاک به صورت تخصصی تر حوزه فیلم و نقش صدا در آن را مورد بررسی قرار داد. این مدرس سینم ا در ابتدای صحبت هایش دقایقی سکوت کرد که با صدای تشویق شرکت کنندگان در کارگاه شکسته شد. دلپاک به این بهانه نقش سکوت در کنار صدا را مطرح کرده و سپس به تاثیر فیزیکی و روانی صدا در موقعیت و محیط یک فیلم پرداخت.
وی گفت: صداهای اصلی یک فیلم در سه دسته قرار می گیرند که شامل موسیقی ، صدای زمینه یا ساندافکت و دیالوگ می شود. هر کدام از این اصوات کارکردهای خودشان را در یک فیلم دارند. صدا، بازی و تصویر نیازمند ریتم هستند. در هر صحنه فیلم خوب باید ریتم مناسب همان فیلم را پیدا کنید و صدا و بازی و تصاویر متناسب با ریتم ایجاد کنید.
دلپاک ضمن تاکید بر نقش صدا و بیان در نشان دادن روح و درون انسانها گفت: موبایل وسیله ای در دسترس است و استفاده از دوربین این دستگاه چنان متداول شده که حس زیبایی شناسی افراد بسیاری از جامعه را ارتقا داده است. آنها به دیدن تصویر از یک قاب عادت می کنند و آرام آرام با مقولات زیبایی شناسانه آشنا می شوند.
این استاد دانشگاه در بخش دیگر صحبت هایش به بیان برخی از تجربیات شخصی اش پرداخته و حتی به فیلم کوتاهی که حین صدابرداری یکی از پروژه های تصویری با این ابزار ساخته اشاره کرد و گفت: این فیلم روایت نابینایی است که نابینای دیگری را ملاقات می کند.
دلپاک تاکید کرد: برای ساختن فیلم با موبایل شما باید در لحظه باشید و با دلتان ببینید و فیلم بسازید.
در این جلسه فرجاد خوشبین دبیر جشنواره فیلم و عکس همراه تهران ضمن تشریح بخش های مختلف جشنواره به افزوده شدن بخش رقابتی "ایده ها منتظر نمی مانند "پرداخته و درباره ویژگی های تخصصی این بخش برای دانشجویان توضیح داد.
وی اسستقبال دانشجویان و شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی از جشنواره را دلیل افزایش مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که مجموعه ای از بهترین فیلم ها و عکس های موبایلی را در این جشنواره گرد آورده شوند.
جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از اول تا چهارم اسفند 91 برگزار می شود.
ارسال آثار برای این جشنواره از طریق سایت به آدرس http://www.tfpf.mobi صورت می گیرد./ي2