ایران رمان

نسخه‌ی کامل: سوزان رایس نسبت به از دست رفتن "اقتدار اخلاقی آمریکا" هشدار داد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تاریخ انتشار : پنج شنبه, 30 آذر 1396 13:20 


[عکس: 9609-46t3169.jpg]


مشاور امنیت ملی سابق اوباما با انتقاد از سیاست امنیت ملی اخیر دونالد ترامپ گفت: آمریکا "اقتدار اخلاقی" خود در خارج را از دست می‌دهد و باعث می‌شود تا رویکرد "اول آمریکا" مورد مضحکه قرار بگیرد.


به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مطلبی برای نیویورک تایمز نوشت: رها کردن اقتدار اخلاقی کشور در این زمان‌های دشوار تنها منجر به تقویت روحیه دشمنان و تضعیف خودمان می‌شود؛ همچنین موجب می‌شود تا ایده اول آمریکا مضحکه قرار بگیرد.
 
سوزان رایس که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، همچنین نوشت: قدرت ایالات متحده آمریکا نه تنها در ارتش و اقتصاد بی‌رقیب ما بلکه در قدرت ایده‌های ما نیز بوده است.
 
اظهارات سوزان رایس پس از آن منتشر شد که ترامپ استراتژی امنیت ملی جدید خود را بر اساس شعار اول آمریکا اعلام کرد. او تاکید کرد منافع آمریکا را بالاتر از جامعه بین‌المللی قرار می‌دهد تا به اهدافش دست یابد.
 
رایس گفت: ترامپ یک جهانی متشکل از کشورهای متخاصم و تهدیدهای قریب الوقوع ترسیم کرد اما به جای آن باید بر اصل رهبری آمریکا در خارج تاکید می‌کرد. به گفته سوزان رایس، سیاست او یک استراتژی ناسیونالیستی است که در آن ایالات متحده تنها می‌تواند تنها به بهای نابودی دیگران پیروز شود.
 
مشاور امنیت ملی سابق در دوران اوباما گفت موضوع سیاست خارجی ترامپ با روسای جمهوری پیشین تفاوت دارد؛ سیاست‌هایی که از زمان جنگ جهانی دوم زمانی که این کشور به عنوان یک صدای مقتدر در جامعه بین‌الملل شروع به کار کرد و فرصت‌هایی برای توسعه شکوفایی، آزادی و امنیت را در اختیار قرار داد.
 
او با اشاره به چین و روسیه تاکید کرد: ترامپ از تفکیک رقبا از دشمنان متخاصم ناکام مانده است. او همچنین گفت این طرح نادیده‌ گرفتن بسیاری از سنت‌های آمریکا در اولویت‌بندی مسائلی از جمله حقوق بشر، تحصیلات عالی، مبارزه با ویروس‌ها، تغییرات آب و هوایی، حقوق همجنسگرایان و نیز ارزش ارتقای دموکراسی و حقوق جهانی بود.
 
سوزان رایس همچنین از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرد و گفت: ناسیونالیست‌های اطراف او از تحقق سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ اطمینان حاصل کردند


منبع: بیتوته