ایران رمان

نسخه‌ی کامل: شکستگی تعداد زیادی از درختان در تهران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷   
 
شکستگی تعداد زیادی از درختان در تهران
 
مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به شکستگی درختان سوزنی شکل بر اثر بارش شدید برف گفت:سازمان هواشناسی اعلام کرده از از ساعت ۱۴ برودت هوا داریم و شاهد یخ زدگی معابر خواهیم بود البته تدابیر لازم صورت گرفته است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به شکستگی درختان سوزنی شکل بر اثر بارش شدید برف گفت:سازمان هواشناسی اعلام کرده از از ساعت ۱۴ برودت هوا داریم و شاهد یخ زدگی معابر خواهیم بود البته تدابیر لازم صورت گرفته است. اصغر عطایی با اشاره به برف سنگینی که در تهران در حال باریدن است، گفت: از شب گذشته بارش آغاز و با همان سرعت ادامه دارد عوامل شهرداری از دیشب در خیابان‌ها بوده و در حال تمیز کردن معابر بودند.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه 1182 ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی در سطح شهر داریم، گفت: همچنین 527 دستگاه از این ماشین‌آلات مکانیزه و در حال نمک‌پاشی و محلول‌پاشی است.

وی با بیان اینکه کارگران آموزش‌دیده مخصوص برف‌روبی داریم، گفت: 1446 کارگر در حال برف‌روبی هستند و همچنین از یک ماه گذشته 162 سایت برف‌روبی در تهران ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 1446 مخزن زرد رنگ در تهران گذاشته شده است، گفت: در این مخازن شن و نمک وجود دارد که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین نزدیک پل‌ها و رمپ‌ها این مخازن گذاشته شده تا شهروندان بتوانند به راحتی استفاده کنند.

عطایی در ادامه گفت: با توجه به اینکه برف سنگین بوده است معمولاً درختان سوزنی‌ شکل در قبال این حجم از برف توان ندارند و دچار شکستگی می‌شوند. عوامل کارگری درگیر این مسأله بوده و در حال جمع کردن درختان هستند تا معابر مسدود نشود.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 14 بعدازظهر همچنان بارش برف داشته باشیم و بعد از آن برودت هوا تا منفی 6 تا 7 درجه را داشته باشیم و برای مقابله با یخ‌زدگی خودروهایی برای محلول‌پاشی در نظر گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر این موضوع که اولویت باز شدن شریان‌های اصلی است، گفت: معابر درجه 2 و 3 را بعداً باز می‌کنیم.

عطایی تأکید کرد: در حال حاضر معبر بسته‌ای نداریم ولی کندی حرکت داریم.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میزان شکستگی درختان سوزنی شکل زیاد بوده است، گفت: به دلیل حجم زیاد برف بوده است و باید لحظه به لحظه این درختان تکانده شوند اما میزان برف بالا بوده و بسیاری از این درختان شکسته شده‌اند.