ایران رمان

نسخه‌ی کامل: پنج بازیکن برتر بالای 35 سال در NBA
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شاید در حال حاضر بازیکنان جوان و قدرتی، لیگ بسکتبال NBA را در دست گرفته باشند اما هنوز بازیکنانی بالاتر از 35 سال هستند که بسیار تاثیرگذار به شمار می‌روند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ هر چه قدرت بدنی بازیکنان بیشتر می‌شود، بازی بسکتبال به ورزشی تبدیل می‌شود که قبلا هرگز ندیده بودیم. سرعت، توانایی پرش‌های بلند و قدرت بدنی بازیکنان جوان گاهی آنها را شبیه به سوپرمن می‌کند.

از طرفی بازیکنان قدیمی‌تر که به قدرت بدنی‌شان متکی بودند به «دایناسور» معروف شده و بیشتر آن دسته از بازیکنانی که قدرت‌شان متکی به فکر و اصول پایه‌ای بسکتبال بوده، با وجود پا به سن گذاشتن هنوز در تیم خود ستاره هستند هر چند بازیکنان کمی از دهه 90 در لیگ مانده‌اند.

این گزارش به پنج بازیکن برتر بالای 35 سال لیگ می‌پردازد که با وجود بالا رفتن سن هنوز در سطح بالایی هستند.

1-کوین گارنت-kevin Garnet
کوین گارنت بازیکن 36 ساله بوستون سلتیکز(Boston Celtics)

از سال 95 با تیم مینه سوتا کار خود در لیگ NBA را آغاز کرد. شاید 2 سال قبل کسی گارنت را به عنوان نفر اول بازیکنان پا به سن گذاشته قبول نداشت چون دوره‌ این بازیکن تمام شده به نظر می‌رسید اما حالا گارنت یکی از بهترین بازیکنان بالای 35 سال به شمار می‌رود.

گارنت فصل قبل میانگین 15 امتیاز داشت اما از نظر دفاعی هم یک هیولا در لیگ NBA به شمار می‌رفت و در لیست برترین بازیکنان دفاعی هم قرار گرفت.

هر چند ستاره سلتیکز در پایان فصل قبل به فکر بازنشستگی بود اما امسال قراردادی 34 میلیون دلاری به مدت 3 سال با بوستون بست.

2-استیو نش-Steve Nash
نش که در بسکتبال مثل یک جادوگر عمل می‌کند سال 96 از تیم فینیکس سانز کار خود را شروع کرد و حالا با 38 سال تنها کسی به شمار می‌رود که لیکرز را به سمت موفقیت راهنمایی می‌کند.

نباید فراموش کرد که نش تیم بی‌ستاره فینیکس را سال قبل به پلی‌‌آف رساند و حالا به تیمی رفته که 3 ستاره بزرگ لیگ را هم در کنار خود دارد و این پیشرفت بزرگی برای بازیکنی در این سن به شمار می‌رود.

نش‌ سال قبل کارهایی را انجام داد که اصولا از بازیکنی به این سن عجیب است. آمار دبل-دبل و 54 درصد شوت‌های 3 امتیازی موفق برای بازیکنان در اوج جوانی هم خیره‌کننده است.

3-تیم دانکن – Tim Duncan
بازیکن 36 ساله سن آنتونیو اسپورز (San Antonio Spurs) نفر اول یارکشی سال 1997 بود. در پایان سال 2010-2011 با آمار ضعیف امتیاز و ریباند در هر بازی تصور می‌شد دوران بازی دانکن به سر رسید باشد و برای اولین بار یک بازیکن تمام شدنی به شمار می‌رفت اما با شروع فصل 2011-12 شرایط بهتر شد و شاید تیم دانکن دیگر بهترین فوروارد قدرتی لیگ نبود اما هنوز هم میانگین آمارش برای حضور در جمع برترین‌ها عالی به شمار می‌رود.

بازیکن سن آنتونیو گاهی حتی اسلم دانک هایی می‌زند که برای بازیکنی با این سن و سال بعید است.

دانکن یکی از باهوشترین بازیکنان لیگ به شمار می‌رود که شاید از نظر فیزیکی افت کرده باشد اما استاد بازی بسکتبال است.

4-ری آلن-Ray Allen
بازیکن 37 سال میامی (Miami) که سا ل96 از طریق مینه سوتا (Minesuta) وارد لیگ شده و به سرعت به میلواکی (Milwaki) منتقل شد. پیوستن وی به تیم رقیب بوستون یعنی میامی چندان عجیب به نظر نمی‌رسد چون در بوستون حس می‌شد که قدر وی را به انداز کافی نمی‌دانند و حالا آلن در ساحل جنوبی بازیابی بسار خوبی انجام می‌دهد با 45 درصد شوت 3 امتیازی موفق بازیکن کاملا باارزشی در تیم به حساب می‌آید.

5-آندره میلر-Andrea Miller
بازیکن 36 ساله دنور از سال 99 با تیم کلیولند وارد NBA شد. شاید میلر بازیکن خاصی به شمار نرود اما هیچ کس نمی‌تواند استعداد وی را نادیده بگیرد. برخی بازیکنان برای بسکتبال بازی کردن به دنیا آمده‌اند و میلر هم به خوبی در این تعریف جای می‌گیرد.

وی حتی می‌توانست با تیم‌هایی مثل میامی وی لیکرز قبل از آمدن استیو نش قرارداد ببندد اما ترجیح داد 3 سال دیگر با دنور تمدید کند. میلر سال قبل تنها 2 بازی تیمش را از دست داده بود./آق