ایران رمان

نسخه‌ی کامل: نگاهی به نیمکت های لرزان سرمربی گری در اروپا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مسئله تغییر سرمربی و کادر فنی تنها در فوتبال داخل کشور دیده نمی شود بلکه در فوتبال اروپا نیز برخی سرمربیان یا با استعفا از تیم شان کنار رفتند و یا با اخراج از تیم کنار گذاشته شدند.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ مسئله تغییر سرمربی و کادر فنی تنها در فوتبال داخل کشور دیده نمی شود بلکه در فوتبال اروپا نیز برخی سرمربیان یا با استعفا از تیم شان کنار رفتند و یا با اخراج از تیم کنار گذاشته شدند و یا اینکه با استعفا از تیم خود کنار رفتند و جانشینانی برای آن ها انتخاب شدند

به عنوان مثال فیلیکس ماگات در تیم وولفسبورگ حتی یک سال هم دوام نیاورد و با اخراجش لورنتس ، گونتر کاستنر به صورت موقت جایگزین وی شد.
فیلیکس ماگات سابقه سرمربی گری در تیم های شالکه، وولفسبورگ ، بایرن مونیخ ، اشتورگارت، ورد برمن و.... را داشت و جانشین وی کاستنر نیز در باشگاه هایی مثل ووافسبورگ ، کالسه وهه، اونترها مینگ و ... حضور داشت.

مارکوس بابل نیز در باشگاه هوفن هایم اخراج شد تا فرانک کرامر به صورت موقت جایش را بگیرد.

دوران مربی گری مارکوس بابل نیز در تیمش بیشتر از چند ماه شد وی سابقه حضور در باشگاه های هر تا برلین و اشتونگارت را داشت و جانشین نیز در باشگاه گرترفوتساب حضور داشت.

یکی دیگر از سرمربیان اخراجی روبرتو دی متئو بود دی متئو از باشگاه چلسی کنار گذاشته شد تا رافائل بنیس جایگزینش شود دی متئو سابقه حضور در باشگاه هایی مثل وست رومویچ و میلتون کینس را داشت.

جانشین رافائل بنیس نیز در باشگاه هایی از قبیل اینتر میلان، لیورپول والنسیا و اوساسونا و .... حضور داشته است.

مارک هیوز در تیم کوینیز پارک رنجرز نیز کنار گذاشته شد تا هری ردنپ جایش را بگیرد دوران مربی گری مارک هیوز در این تیم به یک سال هم نرسید.

هیوز در باشگاه هایی از جمله فولام، منچستر سیتی ، بلکبرن و.... حضور داشته است و جایگزین شهری ردنپ نیز در باشگاه هاییث از جمله تاتنهام پورتسموث و .... حضور داشته است.

از دیگر اخراجی ها می توان به مائوریسیو پوچستر اشاره کرد که از باشگاه اسپانیول رفت و جانشینش خاویر آلگوئیره شد سرمربی که سابقه حضور در باشگاه هایی از جمله ساراگوسا، تیم ملی مکزیک، اتلتیکو مادرید و.... را داشت.

در باشگاه والنسیا نیز مائوریسیوپیگرنیو از این تیم اخراج شد و ارنستو والورده جایگزینش شد.

وی سابقه حضور در باشگاه هایی از جمله المپیاکوس، ویارئال، اسپانیول و بیلبائو را دارد.

در باشگاه پالرمو نیز جوزپه سایننو کنار گذاشتن شد سرمربی که در باشگاه هایی از جمله سیه نا، واره زه و... حضور داشته است جانشین وی نیز ژان پیه رو گاسپرینی شد که در باشگاه هایی از جمله اینتر میلان، جنوا، کروتونه و.... حضور داشته است.

در تیم کیه وو نیز درومینکودی کارلون اخراج شد سرمربی که در تیم هایی مثل سمپدوریا، کیه وو و پارما و... حضور داشته است.

جانشین وی نیز یوگنو کورینی شد سرمربی که هدایت تیم هایی مثل پورتو سوماگا و فروزینونه و ... را برعهده داشته است.

در باشگاه کالیاری نیز ماسیمو فیکا دنتی از این تیم خارج شد فیکا دنتی در باشگاه هایی از جمله کالیاری، چزه نا، پیاچنتزا، رجینا و.... حضور داشته است.

پس از اخراج وی ایوو پوگلها جانشینش شد در باشگاه جنوا نیز لوئیجی دی کاتیو از این تیم اخراج شد سرمربی که دوران سرمربی گری اش در این تیم به یک سال هم نکشید وی در باشگاه هایی از جمله لچه، کوپینز، پارک رنجرز و.... حضور داشته است.

جانشین وی در این تیم نیز کسی نبود جز لوئیجی دل نری که در باشگاه هایی از جمله یوونتوس، سمپدوریاژ، آتالانت کیه وو و.... حضور داشته است از جمله سرمربیانی که خودش نیمکت سرمربی گری را ترک مرد می توان به جووانی استروپا در باشگاه پسکارا اشاره کرد وی در گذشته سابقه مربی گری در باشگاه های سوترپول و آلتوادیکه را داشته است.

جانشین او نیز کرستانو برگودی بود که در باشگاه هایی از جمله مودنا، استوانجارست و.... حضور داشته است.

در باشگاه شالکه نیز هوب استیونس از این تیم اخراج شد.

استیونس در باشگاه هایی از جمله شالکه، هرتابرلین هامبورگ، کلن و آیندهوون و.... حضور داشته است جایگزین وی نیز در شالکه نیس کلر بود که در باشگاه اشتوتگارت و تیم زیر 19 سال اشتوتگارت حضور داشته است.

این ها تنها بخشی از نیمکت های لرزان سرمربی تیم ملی اروپا بوده است تا بار دیگر به یاد بیاوریم که تیم ها در سراسر جهان نتیجه گرا شده اند و در صورت عدم به دست آوردن نتیجه مطلوب به دنبال تغییر کادر فنی خود می روند./آق