ایران رمان

نسخه‌ی کامل: گردشگران خارجی اطلاعی از آرامگاه فردوسی ندارند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
 
گردشگران خارجی اطلاعی از آرامگاه فردوسی ندارند



عضو شورای اسلامی مشهد گفت: گردشگران خارجی اطلاعی از آرامگاه فردوسی نداشته و در سفر به ایران، بازدید از این مجموعه را جزو برنامه خود قرار نمی‌دهند.
خبرگزاری مهر: سیدمسعود ریاضی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست تخصصی سومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد اظهارکرد: تاکنون اثری در مشهد از جمله آرامگاه فردوسی ثبت جهانی نشده و برای گردشگران ناشناخته است.
وی افزود: طبق پروتکل های بین المللی، هر کشور در هر سال فقط یک فرصت برای ثبت آثار تاریخی در یونسکو دارد و درحال حاضر سایر شهرهای ایران در نوبت ثبت نام قرار دارند اما متاسفانه طوس هنوز حتی در صف ثبت نام هم قرار نگرفته است.
عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: نتیجه بی توجهی به آثار تاریخی باعث شده تا مجموعه تاریخی طوس و مقبره فردوسی دچار وضعیت تاسف باری شود.
ریاضی گفت: با بهسازی و احیاء طوس، ضریب ماندگاری زائر و گردشگر در مشهد به دو برابر مقدار فعلی افزایش خواهد یافت.اجرای فعالیت های عمرانی در این منطقه با کمترین هزینه، بیشترین دستاورد را در پی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بودجه مالی مورد نیاز طوس ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان بوده که معادل احداث ۱۰۰ متر مسیر قطار شهری است. مشکل طوس، بروکراسی های پیچیده اداری است و نه بودجه و مسائل مالی؛ برای احیاء طوس سرمایه‌گذاران و هنرمندان پای کار هستند، ابزارها محیاست اما عبور از سد بروکراسی اداری مشکل همیشه ما بوده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کمیسیون توسعه و عمران طوس در انتظار پایان نقشه طرح شهری محدوده طوس است، خاطرنشان کرد: با پایان نقشه طرح شهری طوس، کاربری محدوده های مختلف مشخص شده و اجازه صدور مجوزهای لازم نیز فراهم خواهد شد.
ریاضی تاکید کرد: ناحیه تاریخی طوس تحت نظارت میراث فرهنگی است و به دلیل کمبود بودجه در این سازمان تاکنون اقدامی در ساخت و احیاء این مجموعه صورت نگرفته است.‌