ایران رمان

نسخه‌ی کامل: چهل و پنجمین سالروز درگذشت جهان پهلوان [color=#ff0000]تخت[/color]ی برگزار شد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در منطقه 20 تهران؛

چهل و پنجمین سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار او در گورستان ابن بابویه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، مراسم یادبود زنده یاد تختی پهلوان نامی ایران با حضور قائم مقام شهرداری منطقه 20، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مدیر تربیت بدنی و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 ، مسئولان شهری ، ورزشکاران و قهرمانان ملی در کنار مزار تختی در گورستان ابن بابویه برگزار شد.

برپایه این گزارش شهرداری منطقه 20 در سالهای گذشته با نوسازی آرامگاه تختی مکان مناسبی را در شان مقام ورزشکاری وی ایجاد کرده است و با احداث زورخانه تختی در مجاورت آرامگاه تختی فضای مناسبی را برای فعالیت ورزش زورخانه ای اهالی و ورزشکاران کشور فراهم کرده است .

گفتنی است شهرداری منطقه 20 با یک نگاه ویژه به ورزشهای باستانی اقدام به ساخت چندین زورخانه در محلات مختلف از جمله زورخانه تختی، سرتخت ، عبدالله زارع و ... کرده است.

شهرداری منطقه 20 در کنار برگزاری یادمان پهلوانانی که دیگر در میان ما نیستند ، توجه ویژه و خاصی را متوجه قهرمانان و نام آوران فعلی کشور دارد و با ارج نهادن و تکریم این بزرگواران شرایط فعالیت ورزشی آنها را در رشته های ورزشی مختلف به خصوص کشتی فراهم کرده تا برای نسل های آینده ایجاد انگیزه شود./ل
وداع با محمد عرب
در چهلمين سالروز فوت غلامرضا تختي دوستش هم به دیار باقی شتافت
محمد عرب، همدوره جهان پهلوان تختی و از پیشکسوتان ارزشمند کشتی صبح امروز به دیار باقی شتافت.
به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران عرب حدود 14 سال قهرمان ملی کشتی کشور در هر دو رشته آزاد و فرنگی بود و مدال های بی شمار کشوری داشت. عرب در مسابقات جهانی 1966 تولیدو نیز به عضویت تیم ملی کشتی فرنگی ایران درآمد. او از دوستان نزدیک غلامرضا تختی بود که در روز وفاتش به همراه نبی سروری پیکر جهان پهلوان را غسل دادند.

و حالا درست در روز سالرزو فوت آقا تختي، اين پيشکسوت ايران هم به ديار باقي شتافت.
زمان و محل مراسم تشییع پیکر این مرحوم و مراسم ترحیم متعاقبا اعلام می شود.