ایران رمان

نسخه‌ی کامل: دستور العمل ارزشيابي توصيفي پايه چهارم ابتدايي دانش آموزان كم توا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طي بخشنامه اي از سوي سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور ابلاغ شد :

دستور العمل ارزشيابي توصيفي پايه چهارم ابتدايي دانش آموزان كم توان ذهني طي بخشنامه اي از سوي سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور به ادارات كل آموزش وپرورش استان ابلاغ شد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، در اين دستور العمل آمده است ، گزارش پيشرفت تحصيلي اين دانش آموزان در نه ماده درسي فارسي ، جمله سازي ، انشاء فارسي ، رياضي ، علوم ، تعليمات ديني ،قرآن ، مطالعات اجتماعي ، مهارت آموزي و تربيت بدني تنظيم مي شود .

اين گزارش مي افزايد : عملكرد درسي دانش آموزان براساس اطلاعات جمع آوري شده در فرآيند ياددهي – يادگيري ارزشيابي مي شود و تفاوت اساسي آن با كارنامه هاي رايج ، اتخاذ مقياس رتبه اي به جاي مقياس فاصله اي (20-0) و ارزشيابي انتظارات به تفكيك در هريك از مواد درسي مي باشد .

براساس اين گزارش ، در طرح ارزشيابي با رويكرد توصيفي از مقياس درجه بندي نگاره اي كيفي استفاده شده است كه شامل ؛ خيلي خوب ، خوب ، قابل قبول و نياز به آموزش و تلاش بيشتر مي باشد .

گفتني است ، مديران كل آموزش وپرورش استان ها براساس اين بخشنامه موظفند با تشكيل جلسات توجيهي براي مديران ، سرپرستان آموزشي و آموزگاران پايه چهارم دوره ابتدايي دانش آموزان كم توان ذهني ، زمينه اجراي مطلوب اين دستورالعمل را درسال تحصيلي جاري فراهم آورند . /ل