۰۷-۱۲-۹۶، ۰۱:۰۲ ق.ظ
حلیل موقعیت یک عنصر اساسی برای برنامه بازرایابی و کسب و کار است و باید مرتب بروزرسانی شود. مساله ای که است اینست که عناصر اصلی تحلیل موقعیتی چیست و هدف آن چیست.
وب سایت آی بازاریابی: در این مقاله می خواهیم در مورد اهداف و عناصر تحلیل موقعیت بیشتر بدانیم. قبل از نوشتن هر استراتژی بازاریابی ای باید یک تحلیل موقعیتی داشته باشیم.
تحلیل موقعیت یک عنصر اساسی برای برنامه بازرایابی و کسب و کار است و باید مرتب بروزرسانی شود. مساله ای که است اینست که عناصر اصلی تحلیل موقعیتی چیست و هدف آن چیست. یک تحلیل موقعیتی باید به درستی فاکتورهای محیط داخلی و خارجی کسب و کار را شناسائی کند. باید بتواند به وضوح توانایی ها، مشتریان، مشتریان بالقوه و محیط کسب و کار و اثرات آنرا بررسی کند.
این تحلیل باید چشم ما را به واقعیات باز کند.با این تحلیل باید پی به نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدیدهای پیش روی خود ببرید.
تحلیل موقعیت یک عنصر اساسی برای برنامه بازرایابی و کسب و کار است و باید مرتب بروزرسانی شود. مساله ای که است اینست که عناصر اصلی تحلیل موقعیتی چیست و هدف آن چیست. یک تحلیل موقعیتی باید به درستی فاکتورهای محیط داخلی و خارجی کسب و کار را شناسائی کند. باید بتواند به وضوح توانایی ها، مشتریان، مشتریان بالقوه و محیط کسب و کار و اثرات آنرا بررسی کند.
این تحلیل باید چشم ما را به واقعیات باز کند.با این تحلیل باید پی به نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدیدهای پیش روی خود ببرید.
در این لیست شما می توانید مهم ترین فاکتورهایی که باید بررسی شوند را ببینید.
عناصری که ارزش بررسی دارند
موقعیت محصول
موقعیت محصول
- محصول جاری من چیست؟
- شما ممکن است این سوال را به چند سوال دیگر بشکنید.
- محصول اصلی من چیست.
- محصولات جانبی و پشتیبان من چیست.
- این بخش بندی برای تحلیل موقعیت شما می تواند حیاتی باشد.
- چرا که این بخش بندی در واقع فروش شما را شکل می دهد.
- رقیب اصلی خود را تحلیل کنید.
- چه کسانی هستند و هدفشان در کسب و کار چیست.
- چگونه با هم رقابت می کنید.
- سودها و ویژگی هایتان را تحلیل کنید.
- مزیت رقابتی انها چیست.
- موقعیت توزیع خود را مرور کنید.
- شما چطور محصول خود را به بازار می رسانید.
- آیا شما به کانال های توزیع دیگر و یا رسانه های دیگر احتیاج دارید.