ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تفاهمنامه همکاری صداوسیما با تلویزیون سریلانکا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰  
 
 
 
همزمان با برگزاری دومین نشست کمیته حقوقی و مالکیت فکری اتحادیه ABU در تهران با هدف همکاری‌های مشترک رسانه‌ای در حوزه رادیو و تلویزیون تفاهم‌نامه‌ای میان صداوسیمای ایران و تلویزیون سریلانکا منعقد شد.
خبرگزاری ایسنا:‌ همزمان با برگزاری دومین نشست کمیته حقوقی و مالکیت فکری اتحادیه ABU در تهران با هدف همکاری‌های مشترک رسانه‌ای در حوزه رادیو و تلویزیون تفاهم‌نامه‌ای میان صداوسیمای ایران و تلویزیون سریلانکا منعقد شد.به نقل از روابط‌ عمومی صداوسیما، توسیرا مِلاوتانتری (رئیس رادیو و تلویزیون سریلانکا) که به‌منظور شرکت در دومین نشست کمیته حقوقی و مالکیت فکری اتحادیه ABU به ایران سفر کرده است، با عباس ناصری طاهری (مدیرکل امور بین‌الملل سازمان صداوسیما) دیدار و تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری‌های دوجانبه امضا کرد.عباس ناصری طاهری، مشاور رییس و مدیرکل امور بین‌الملل صداوسیما در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های رسانه‌ای میان ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا از دو منظر در ذهن مردم ایران جایگاه آشنا و خوبی دارد. اولین دلیل برای این آشنایی علاقه مندی ایرانیان به محصولات چای این کشور و دوم جغرافیای زیبایی است که فضای جذابی برای گردشگران ایرانی ترسیم کرده است.او تأکید کرد: تفاهم فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور که ذیل همکاری‌های فرهنگی تعریف می‌شود، فرصت خوبی است تا با ساخت برنامه‌های مشترک، دست اندرکاران رسانه‌ای دو کشور بیشتر با هم آشنا شوند.بر اساس این تفاهم نامه، همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان تلویزیون سریلانکا و سازمان صداوسیما گسترش می‌یابد و دو طرف از ظرفیت‌های مختلف خود برای تقویت فضای برنامه‌سازی استفاده می‌کنند.توسیرا مِلاوتانتری، مدیر تلویزیون سریلانکا نیز در این دیدار با اشاره به جذابیت کشور ایران برای حضور گردشگران و جایگاه ایران در فضای رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، گفت: حضور مستندسازان و برنامه‌سازان صداوسیمای ایران می‌تواند شروع خوبی برای آغاز تبادلات فرهنگی و رسانه‌ای باشد و ما علاقه‌مندیم کشورمان از منظر و نگاه مستندسازان ایرانی دیده شود.این تفاهم‌نامه با حضور شریف انیس، سفیر سریلانکا به امضا رسید و در پایان طرفین بخشی از برنامه های تلویزیونی را برای معرفی فرهنگی و رسانه‌ای دو کشور تبادل کردند.