ایران رمان

نسخه‌ی کامل: آلودگي هوا سالانه 18 ميليارد دلار به کشور ضرر مي‌زند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
حسيني صدر:
آلودگي هوا سالانه 18 ميليارد دلار به کشور ضرر مي‌زند
اعتراض نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به سريال تکراري تعطيلي پايتخت بابت آلودگي هوا همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، در ادامه اين اعتراضات عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: خسارت مستقيم بابت هر روز تعطيلي پايتخت بالغ بر 1000 ميليارد تومان است.
سيد مويد حسيني صدر راهکار آلودگي هواي تهران را افزايش سهم حمل و نقل عمومي در تهران دانست و افزود: از طريق افزايش وسايل حمل و نقل عمومي و کاهش سفرهاي درون شهري با وسايل نقليه شخصي مي‌توانيم گام‌هاي موثري در جهت کاهش آلودگي هوا برداريم.
وي با تأکيد بر اين که آلودگي هواي تهران قطعاً يک بحران جدي است، اظهار کرد: آلودگي هوا علاوه بر اين که تهديدي براي سلامتي مردم محسوب شده و باعث کاهش بازدهي آن‌ها مي‌شود، سالانه حدود 18 ميليارد دلار نيز به اقتصاد کشور ضرر مي‌زند.
حسيني صدر مناسب‌ترين راهکار کنترل آلودگي هوا را تقويت حمل و نقل عمومي به ويژه توسعه مترو و اتوبوسراني دانست و تصريح کرد: علاوه بر اين، ارتقاي کيفيت سوخت، کاهش سفرهاي درون شهري، استفاده از سيستم‌هاي الکترونيکي و خروج خودروهاي فرسوده، از ديگر راهکارهاي قابل پيش‌بيني است.
وي حمايت از مديريت شهري تهران در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي را مورد تأکيد قرار داد و اضافه کرد: تشديد آلودگي هوا مطلقاً موضوعي طبيعي نيست و عوامل متعددي از قبيل کيفيت پايين سوخت و کيفيت پايين خودرو و نيز حجم بالاي تردد خودروها و استقرار صنايع آلاينده در تهران و اطراف آن در اين موضوع موثرند.
سخنگوي فراکسيون محيط زيست مجلس در پايان خاطرنشان کرد: در صورت وجود سياست‌گذاري واحد در حوزه آلودگي هوا و تلاش بيشتر دستگاه‌هاي مربوطه مانند سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت نفت و وزارت کشور، آلودگي هوا کنترل مي‌شود. /ز