ایران رمان

نسخه‌ی کامل: تصويب 200 هزار فرصت شغلی برای روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد200 هزار فرصت شغلی برای روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر از سوی این نهاد خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،حسین انواری در نشستی با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای این مجمع و معاونان و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) که در محل این نهاد برگزار شد،در جهت رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت این نهاد به ارائه راهکار پرداختند.

حسین انواری در این نشست با اشاره به رابطه بین نیاز افراد و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:هر میزان با بی ثباتی وضعیت اقتصادی در جامعه مواجه شویم،تعداد مراجعه کنندگان به کمیته امداد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه خدماتی که کمیته امداد به افراد نیازمند ارائه می دهد در جهت رفع اضطرار آنان است ،یادآورشد:نیاز است این خانواده ها به خوداتکایی برسند تا بتوانند خود در جهت حل مشکلاتشان تلاش کنند و فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کنیم که بر این اساس خدمات کمیته امداد اکنون به صورت موردی تبدیل شده است.

انواری در ادامه به تصویب 200 هزار فرصت شغلی برای روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر و تاثیر فرصتهای شعلی ایجاد شده بر تمامی اعضای خانواده اشاره کرد و گفت:عملا تعاونی مددجویی از توفیقات چندانی برخوردار نبوده؛اما در کمیته امداد به صورت خانوادگی تجمعی عمل کرده ایم و موفق بوده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر افزایش جذب کمکهای مردمی یادآورشد:باید بتوانیم با افزایش همدلیها،مردم را در حل مشکلات همنوعان خودشان به صحنه بیاوریم.

7درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در استان فارس هستند

در ادامه محمدحسین دوگانی آغچغلو،رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محور فعالیتهای اقتصادی و درآمد مردم در استان فارس از بخش کشاورزی،باغداری و دامداری بوده است،گفت:این استان در 50 سال گذشته در تولید گندم رتبه نخست را داشته که هم به عنوان درآمد مردم و هم در بخش خودکفایی کشور موثر بوده است؛اما خشکسالی چند سال گذشته بر روند درآمد و زندگی مردم و سرمایه استان نیز تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه حدود 7درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در استان فارس هستند،افزود: با توجه به روند خشکسالیهای اخیر در روستاها تعداد افراد نیازمند در این استان در حال افزایش است؛اما کمیته امداد به خاطر محدودیت اعتباری و امکانت نمی تواند پاسخگوی تمامی افراد و تحت پوشش قرار دادن آنان باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز است امسال مجلس شورای اسلامی کمک کند تا قرض الحسنه و سایر تسهیلات که در قانون و بودجه سنواتی است در صورت امکان در جهت خودکفایی افراد تحت حمایت این نهاد قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه و فاصله میان هزینه و درآمد،تورم و گرانیهای اخیر اظهار کرد:این موارد نیاز خانواده ها به کمکهای کمیته امداد را افزایش می دهد که باید مجلس،دولت و نهادهای حمایتی بتوانند با هم افزایی در جهت حل مشکلات اقدام کنند.

وی در پایان بر افزایش اعتبار اشتغال استان فارس در جهت خودکفایی و کاهش بیکاری برای اقشار آسیب پذیر این استان و افزایش سهمیه جهیزیه در سطح استان تاکید کرد.

180میلیارد تومان؛ اعتبار خود اشتغالی استان فارس در سال جاری

علی الهیاری،مدیر کل کمیته امداد استان فارس نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد این نهاد در استان فارس پرداخت و گفت: تعداد خانوارهاي تحت پوشش امداد در این استان130هزار و 211خانوار یعنی معادل 290هزار و 744 نفر است که به طور کلی بیش از 6 درصد از افراد استان، تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

ویتعداد طرح هاي خوداشتغالي اجرا شده برای مددجويان تا پایان سال گذشته را 24هزار و 342 طرح عنوان کرد و افزود:تعداد طرح هاي خوداشتغالي اجرا شده برای مددجويان از سال 1385 تا سال گذشته تعداد 45 هزار و 428طرح بوده است.

وی اعتبار خود اشتغالی این استان را 180میلیارد تومان در سال جاری عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه 853واحد مسکونی در طرح بهسازي و نوسازي در سال گذشته در این استان احداث شده است،یادآورشد:تعداد كل طرحهاي عمراني اجرا شده ( بهسازي، نوسازي،احداث،تعمير،طرح بهسازي و نوسازي) از سال 1385 تا سال گذشته تعداد 28هزار و 506 واحد بوده است.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعات نیازمندان و نوع نیاز مناطق محروم این استان گفت:نیاز است مجلس شورای اسلامی توجه خاصی به این مناطق محروم داشته باشد.

وی به بازسازی منازل مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان فارس، واگذاری بیمه درمان روستاییان و بیمه تکمیلی افراد نیازمند به کمیته امداد، برخورداری 35 هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از وضعیت بهداشتی ناسالم در این استان اشاره کرد و در خواست مساعدت تمامی دستگاهها و همچنین مجلس شورای اسلامی در جهت حل این مشکلات شد.

حمایت مجلس شورای اسلامی از طرحهای اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره)،ایجاد مشاغل خانگی همانندکار بر روی گوهرسنگها،تجمیع سهام عدالت،هدایت هدفمندی یارانه ها به سمت دهکهای پایینی جامعه و اقشار نیازمند،بیمه روستاییان،افزایش سرانه افراد تحت پوشش در بودجه سنواتی،ساخت حمام و ایزوگام منازل مسکونی مددجویان،افزایش اعتبارات خود اشتغالی استان و دریافتی افراد تحت پوشش،توسعه خوابگاه دانش آموزی برای افرادی که جهت تحصیل به شهرها مراجعه می کنند،ایجاد اردوگاه فرهنگی(توریستی) به منظور درآمدزایی برای این نهاد از جمله مواردی بود که از سوی اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان شد./ل