ایران رمان

نسخه‌ی کامل: خودرو‌های کوچک و جمع‌و‌جوری که بیشترین امنیت را دارند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: این روزها شاهد افزایش تقاضا برای خودروهای بزرگ و شاسی‌بلند هستیم. انصافاً هم باید گفت این خودروها ابهت خاصی در جاده دارند اما راننده‌های قدیمی و حرفه‌‌ای به خوبی می‌دانند که هیچ چیز جای خودروهای کوچک را نمی‌گیرد و این خودروها ویژگی‌های زیادی دارند که خودروهای بزرگ از آن‌ها بی‌بهره‌اند.
[عکس: 1802700_580.jpg]
مانور راحت در میان ترافیک‌های سنگین، هندلینگ بالا و مصرف کم سوخت را می‌توان از ویژگی‌های برتر خودروهای کوچک دانست، با این حساب تنها اشکالی که به خودروهای کوچک می‌توان وارد کرد آسیب‌پذیری بیشتر آن‌ها در تصادف‌هاست. این واقعیت که علم فیزیک به راحتی آن را اثبات می‌کند باعث شده تا مشتری‌ها نسبت به امنیت خودورهای کوچک بدبین باشند.
در این بین خوشبختانه خودروهای کوچکی وجود دارند که در کنار ابعاد جمع‌و‌جور از امنیت بسیار بالایی نیز بهره می‌گیرند. به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به فهرستی از خودروهای کوچک داشته باشیم که بیشترین امنیت را دارند.
هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802701_915.jpg]
این خودرو از اداره ملی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا امتیاز ۱۰ از ۱۰ را برای امنیت کسب کرده است و با یکی از امن‌ترین خودروهای بازار طرف هستیم که کنترل آن در جاده بسیار راحت است. به لحاظ هندلینگ نیز کمتر خودرویی به پای هوندا سیویک می‌رسد.
امکانات داخلی این خودرو نیز راحت‌ترین شرایط را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. هوندا خودروی سیویک را در مدل‌های سدان، کوپه و هاچ‌بک معرفی کرده تا پاسخ جامعی به طرفداران این خودرو داده باشد. ویژگی‌هایی مانند حفظ خودرو در مسیر و قابلیت کنترل انطباقی به همراه ترمز اضطراری را می‌توان از امکاناتی دانست که راننده به لطف آن‌ها می‌تواند سفر بی‌خطری را در پیش‌رو بگیرد.
هیوندای آیونیک مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802704_431.jpg]
هیوندای آیونیک نیز در کنار هوندا سیویک در فهرست امن‌ترین خودروهای کوچک دنیا از نگاه اداره ملی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قرار دارد و امتیاز ۱۰ از ۱۰ را از آن خود کرده است. این خودرو در کنار امنیت بسیار بالا، مصرف کمی دارد و قابلیت‌های هوشمندی برای پرهیز از تصادف‌ در این خودرو تعبیه شده است .
ترمز خودکار اضطراری، تشخیص هوشمند عابر پیاده و مقاومت بالای بدنه این خودرو باعث شده تا هیوندای آیونیک به خودروی مورد علاقه خانواده‌هایی تبدیل شود که اولویت اول آن‌ها از خرید خودرو، امنیت آن است.

سوبارو دبلیو آر ایکس
[عکس: 1802705_555.jpg]
سوبارو به خوبی توانسته پیشرانه قدرتمند این خودرو را مهار کند تا سوبارو دبلیو آر ایکس هندلینگ بسیار خوبی در جاده‌ داشته باشد. نیروی این پیشرانه به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و به عنوان یک سدان کامپکت توانسته امتیاز ۱۰ از ۱۰ را به لحاظ امنیت از آن خود کند.
جالب است بدانید سوبارو دبلیو آر ایکس از شش آزمایش برای تصادف این خودرو سربلند بیرون آمده است و سیستم EyeSight که پکیج کاملی از ویژگی‌های هوشمند برای افزایش امنیت خودرو است را در این محصول شاهد هستیم.
سیستم مسیریاب هوشمند، تشخیص نقاط کور و جلوگیری از تصادفات را می‌توان از موارد دیگری نام برد که امنیت سوبار و دبلیو آر ایکس را تضمین می‌کند.
سوبارو امپرزا مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802708_494.jpg]
این خودروی سوبارو در کنار زیبایی، حرف‌های زیادی در قسمت امنیت برای گفتن دارد و نیروی محرکه موتور را به چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. سوبارو امپرزا خودروی بسیار جاداری است که این مورد نیز آن را به انتخابی خوب برای خانواده‌های پرجمعیت تبدیل می‌کند.
سوبارو امپرزا امتیاز ۱۰ از ۱۰ را برای امنیت دریافت کرده و در دو مدل هاچ‌بک و سدان عرضه شده است. ممکن است در سوبارو امپرزا شاهد حضور جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای جلوگیری از تصادف‌ها نباشیم اما هندلینگ بالای این خودرو باعث می‌شود راننده به راحتی در مقابل تصادف عکس‌العمل نشان دهد.

کیا سول مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802709_971.jpg]
این خودرو امتیاز ۹.۸ از ۱۰ را کسب کرده و در شش تصادف آزمایشی توانسته از پنج‌تای آن‌ها سربلند بیرون بیاید. کیا برای خودروی سول مدل ۲۰۱۸ امکانات پیشرفته جلوگیری از تصادف را نیز در نظر گرفته است.
این خودرو به لحاظ قیمت نیز در میان محصولات همرده خود قیمت مناسبی دارد و مدل هاچ‌بک سول به داشتن صندوق عقبی بزرگ و جادار معروف است. تمامی این موارد دست به دست هم داده تا کیا سول یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی باشد که به دنبال خودرویی امن می‌گردن د.
هوندا فیت مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802710_258.jpg]
اگر ظاهر هوندا فیت چشم شما را گرفته پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مدل هاچ‌بک این خودرو باشید چرا که داخل این خودرو فضای بسیار خوب و جاداری را شاهد هستیم و گزینه خوبی برای خانواده‌های پرجمعیت است.
هوندا فیت امتیاز ۹.۸ از ۱۰ را به لحاظ امنیت کسب کرده است و خریداران در حین سفارش می‌توانند قابلیت‌های پیشرفته جلوگیری از تصادف را به این خودرو اضافه کنند.

تویوتا یاریس iA مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802730_153.jpg]
این خودرو دارای امکانات بسیار راحت و شیک در قسمت داخل است و برای خریدارانی که به دنبال راحتی و امنیت هستند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. تویوتا یاریس iA مصرف بسیار پایینی در میان محصولات همرده دارد و تمامی مدل‌های این خودرو به قابلیت‌هایی نظیر جلوگیری از تصادف در سرعت‌ کم و ترمز خودکار اضطراری مجهز هستند.
مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802731_827.jpg]
این خوردوی پرطرفدار در بیشتر فهرست‌هایی که امنیت خودرو را بررسی می‌کنند به چشم می‌خورد و امتیاز ۹.۸ از ۱۰ را به لحاظ امنیت از آن خود کرده است. مزدا ۳ که طرفداران زیادی در ایران دارد از هندلینگ بسیار خوبی بهره می‌برد و تجهیزات داخل آن بدون شک نظر شما را خواهد گرفت.
مدل ۲۰۱۸ این خودرو به امکانات پیشرفته‌ای مجهز است که جلوی تصادف خودرو را می‌گیرد و صندوق عقب کوچک این خودرو را می‌توان به عنوان تنها نقطه ضعف آن به حساب آورد. خوشبختانه مزدا ۳ در مدل هاچ‌بک نیز عرضه شده است که صندوق عقب جادارتری دارد.

تویوتا پریوس پرایم مدل ۲۰۱۸
[عکس: 1802732_937.jpg]
مدل‌های تویوتا پریوس به اندازه‌‌ای برای مصرف کم سوخت معروف هستند که کمتر به امنیت این خودروها توجه می‌شود اما جالب است بدانید تویوتا پریوس پرایم نه تنها‌ خودروی بسیار کم‌مصرفی است بلکه یکی از امن‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود و در میان شش تصادف آزمایشی توانسته از پنج‌تای آن‌ها سربلند بیرون بیاید.
تویوتا پریوس پرایم امتیاز ۹.۶ از ۱۰ را به لحاظ امنیت کسب کرده و ظاهر جدید و امروزی این خودرو آن را به گزینه‌ای مناسب برای مشتریان مشکل‌پسند تبدیل کرده است.