ایران رمان

نسخه‌ی کامل: مردم این شهر‌ زیر سنگ زندگی می‌کنند! +عکس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
شهر لاس بودوجاس در اسپانیا به دلیل شیوه طراحی عجیب خانه‌هایش در فضای مجازی خبرساز شده است.
برخی می‌خواهند یک روز را در سافاری و حیات وحش، بین غار‌ها و صخره‌ها بگذرانند و از فضای طبیعی زیبا لذت ببرند، که این کار بسیار لذت بخش است، اما این فقط زندگی عادی و روزمره در یکی از شهرهای اسپانیا است. خانه‌هایی که در زیر صخره‌ها ساخته شده‌اند، جایی که زیبایی طبیعت با طرح‌های مدرن معماری آمیخته شده است. این زیبایی‌ها لحظه‌ای شمارا به فکر فرو می‌برد که آیا کوه بین خانه‌ها ساخته شدهه یا خانه‌ها بین سنگ‌ها؟!
[عکس: 1493873_356.png]

نام این شهر Citinel de las Bodujas است که کمتر از سه هزار نفر جمعیت دارد. برخی به دلیل داشتن خانه‌های سنگلاخ، این شهر را یکی از عجیب‌ترین شهر‌های جهان می‌دانند. این شهر لنز‌های پدرو گومز، یکی از عاشقان سفر و عکاسی را به خود جلب کرد، او بعد از سفر به این شهر آن جا را الهام بخش و تخیلی توصیف کرد. گومز به دلیل طراحی خانه‌هایش، شهر لاس بودوجاس را بسیار منحصر به فرد می‌داند و او می‌گوید که همین امر است که آن را به یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌های کشور اسپانیا تبدیل می‌کند.

[عکس: 1493874_373.png]


خانه‌هایی به عنوان casa cuevas شناخته می‌شوند، به معنی خانه‌های غار، زیرا این خانه در صخره طبیعی شهر ساخته شده است. راهنمای تور می‌گوید: "در بسیاری از خانه‌ها، می‌توانید همان سنگ را از خارج به عنوان دیوار‌های داخلی مشاهده کنید. آن‌ها غار‌های واقعی هستند، برای ساخت خانه‌ها و مغازه‌ها استفاده می‌شود و این یک امر باور نکردنی است. "
[عکس: 1493875_351.png]
معماریش خیلی عجیبه  Huh

با سلیقه خودم ، چیز به درد بخوری نمیاد
چ عجیب!... و البته جالب...