ایران رمان

نسخه‌ی کامل: داوطلبان هلال احمر در فعالیت های متنوع نقش مهمی دارند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با رئیس صلیب سرخ سنگال از دعوت به ایران و دیدار با مسئولین هلال احمر کشورمان از نقش مهم داوطلبان در فعالیت های متنوع انسان دوستانه تمجید کرد خبر داد.
فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عصر روز گذشته در این دیدار ضمن معرفی گروه های چهار گانه داوطلبان، از چهل و چهار برنامه ای که سازمان برای جذب، نگهداری و بکارگیری اعضای داوطلب دارد خبر داد.

وی در ادامه به 16 پایگاه امداد جاده ای که در ده ماه اخیر توسط خیرین داوطلب ساخته شده اشاره کرد.

رافع گفت: ما همواره تلاش می کنیم از مشارکت و همکاری سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم و شبکه ای از سازمان های رسمی و غیر رسمی تشکیل دهیم تا در حوادث با همکاری همدیگر هر چه بهتر به نیازمندان و آسیب دیدگان کمک رسانی کنیم.

وی گفت: بایاری مسئول بخش آموزش جوانان و امداد صلیب سرخ سنگال گزارشی در خصوص فعالیت جوانان و داوطلبان صلیب سرخ کشور خود به رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر ارایه کرد.

رافع گفت: ما در کشورمان جوانان را در حلقه ها و گروه های همکار سازماندهی می کنیم.

این گروهها در مدارس و محله ها هستند این گروه ها پس از آموزش هایی که می بینند با گروه های مشابه در کشورهای دیگر تعامل برقرار می کنند این روند تا سن 16 سالگی این افراد ادامه دارد پس از این مرحله فرد می توانند انتخاب کنند و به عنوان داوطلب نقش ایفا کنند./ل