ایران رمان

نسخه‌ی کامل: سه تبعه خارجی در کاشان از قصاص نجات یافتند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
 
سه تبعه خارجی در کاشان از قصاص نجات یافتند
رییس ندامتگاه کاشان گفت: سه نفر از اتباع خارجی محکوم به قصاص در این ندامتگاه به طور همزمان با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافتند.
ایرنا: رییس ندامتگاه کاشان گفت: سه نفر از اتباع خارجی محکوم به قصاص در این ندامتگاه به طور همزمان با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافتند.
محسن محبوبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سه تبعه خارجی سال ۱۳۷۶ برای سرقت وارد یک منزل شده و هنگام فرار دست و دهان ۲ بانوی سالمند ساکن در منزل را بستند که منجر به قتل آنان شد.
وی ادامه داد: تلاش‌های انسان‌دوستانه مجموعه قضایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با جلب مشارکت نیکوکاران برای تامین ۴۲۰ میلیون تومان و صلح بین طرف‌های دعوا، به صلح و اصلاح ذات‌البین منجر شد و امید است محکومان پس از فرایند قانونی به آغوش خانواده بازگردن د.
به گفته وی، آزادی متهمان خبر خوشایند و مسرت بخشی است اما این موضوع از منظر انسان‌شناسی جای تامل و درنگ دارد و باید برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان در فضاهای فرهنگی از جمله مسجد، حسینیه، مدرسه، دانشگاه و فرهنگسراها تبیین شود.
رییس ندامتگاه کاشان اظهار داشت: سه جوان برای رفع مشکل اقتصادی خانواده خود مسیر اشتباهی را انتخاب کرده و اقدام به سرقت می‌کنند، سپس با دومین تصمیم اشتباه دست و دهان صاحبان مال را می‌بندند و فرار می‌کنند که به مرگ ۲ نفر ختم می‌شود، از این رو مهارت‌های تصمیم‌گیری را باید به همه افراد جامعه آموزش داد.
محبوبی افزود: مشارکت شهروندان برای آزادی زندانیان ریشه در تاریخ و تمدن ایرانی و آموزه های دین مبین اسلام دارد، در حالی که در سایر کشورها چنین رفتاری چندان مرسوم نیست، به طوری که بر اجرای صرف قانون تاکید دارند و به انسان دوستی، مهربانی، بخشش و گذشت معتقد نیستند.
وی با تاکید بر اینکه بخشش فراگیر باید در گستره جهانی مورد توجه قرار گیرد که بدون تبعیض شامل اتباع نیز می‌شود ادامه داد: این موضوع در ایران باید با رفتار کشورهای مدعی حقوق بشر نسبت به اقلیت‌ها و رنگین پوستان مقایسه شود؛ افرادی که با همه شایستگی‌ها و خدماتی که به کشور میزبان ارائه می کنند، اما از حقوق اولیه شهروندی بی نصیب هستند.
پیش از این پنج زندانی کاشان در سال جاری با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافته بودند.