ایران رمان

نسخه‌ی کامل: جستجو برای ۵مفقودی زرین کوه دماوند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
 
جستجو برای ۵مفقودی زرین کوه دماوند
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ادامه عملیات جستجو برای یافتن پنج مفقودی زرین کوه دماوند خبر داد و افزود: شب گذشته این افراد در کنار رودخانه رویت شده اند و انشاالله امروز عملیات جستجو منجر به یافتن انها خواهد شد.
خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ادامه عملیات جستجو برای یافتن پنج مفقودی زرین کوه دماوند خبر داد و افزود: شب گذشته این افراد در کنار رودخانه رویت شده اند و انشاالله امروز عملیات جستجو منجر به یافتن انها خواهد شد.
منصور درجاتی گفت: در پی اعلام خبر مفقود شدن پنج نفر در زرین کوه دماوند در روز سه شنبه ۱۶ دی ماه سال جاری به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، دو تیم جستجو و نجات شامل نجاتگران هلال‌احمر به همراه عوامل انتظامی به محل حادثه اعزام شدند؛ علاوه بر این فرماندار دماوند نیز از ساعات اولیه بامداد در ارتفاعات مذکور جهت ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاهی حین عملیات جستجوی نیروهای نجاتگر حضور پیدا کرد.
وی افزود: این پنج نفر علیرغم ابلاغ و انتشار منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات رفته اند و هیئت کوهنوردی نیز از هویت آنها و عضویت در تیم های کوهنوردی اظهار بی اطلاعی کرده است.
درجاتی با اشاره به اینکه احتمال سقوط بهمن در برخی ارتفاعات وجود دارد از علاقمندان خواست در چنین ایامی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تاکید کرد: باتوجه به هشدارهای سازمان هواشناسی علاقمندان باید برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای در این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
وی تاکید کرد: با وجود حضور میدانی مسئولین بومی در کنار نیروهای تخصصی در عملیات امداد ، نجات و جستجو در محل حادثه و بسیج امکانات و تلاش بی دریغ منابع انسانی نجاتگر در انباشت بیش از یک متری برف و سرما تا این ساعت هنوز هیچ یک از مفقودین یافته نشده اند اما به شکرانه الهی خوشبختانه نوید رویت ۵ نفر آنها رادر کنار رودخانه و ایجاد تماس داده شده است. این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش ،بعلت سقوط بهمن سنگین نتواسته اند از مسیر رفت خود بازگردن د که طی هماهنگی هلال احمر شهرستان با واحد امداد هوایی هلال احمر و پرواز ۸ صبح چهارشنبه بالگرد احتمال بازگرداندن آنها داده شده است.